معرفی و بررسی انواع دستگاه شیرینگ پک و استریچ پالت ایرانو صنعت

به گزارش مجله ابوذریون، در این مقاله، دستگاه شیرینگ پک و استریچ پالت ایرانو صنعت را به شما معرفی خواهیم کرد. دستگاه های بسته بندی فوق، با قیمت و کیفیتِ مناسبی در بازار عرضه می شوند.

معرفی و بررسی انواع دستگاه شیرینگ پک و استریچ پالت ایرانو صنعت

مطمئنا تا به حال محصولات مختلفی را مشاهده کرده اید که در بسته بندی های محکم پلاستیکی قرار گرفته اند. پلاستیک های مورد استفاده در این بسته بندی ها، شیرینگ و فیلم استریچ نام دارند و دستگاه هایی که فرآیند بسته بندی را با این پلاستیک ها انجام می دهند، شیرینگ پک و استریچ پالت، نامیده می شوند. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا، مکانیزم عملکرد دستگاه شیرینگ پک و دستگاه استریچ پالت را بیان کنیم و سپس، مدل های مختلفِ هر کدام از دستگاه های فوق را معرفی کنیم. اگر شما هم می خواهید تا اطلاعات خود را در زمینه انواع دستگاه های پیشرفته بسته بندی، افزایش دهید. تا پایان با ما همراه باشید.

1. دستگاه شیرینگ پک

همانگونه که در پاراگراف قبل نیز توضیح دادیم، دستگاه شیرینگ پک، وسیله ای است که برای بسته بندی محصولات با نایلون شیرینگ، مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیزم عملکرد دستگاه شیرینگ پک بدین گونه است که ابتدا پلاستیک شیرینگ با استفاده از ماشینِ دوخت، بر روی محصول دوخته می گردد و سپس، نوار نقاله دستگاه شیرینگ، محصول را وارد تونل حرارتی می کند. در این تونل، پلاستیک شیرینگ به دور محصول می چسبد و پس از خروج از تونل نیز، فرآیند خنک سازی پلاستیک انجام می گردد. انتها، پس از انجام تمامی مراحل فوق، فرآیند بسته بندی به پایان خواهد رسید. در بخش بعد، انواع مختلف دستگاه شیرینگ پک را به شما معرفی خواهیم کرد.

1.1. دستگاه شیرینگ پک رومیزی یا دستی

اگر صاحب کارخانه ای هستید که حجم تولیدات پایینی دارد، دستگاه شیرینگ پک رومیزی، گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. به منظور پک کردنِ محصولات مختلف از طریق این دستگاه، شما باید ابتدا پلاستیک شیرینگ را با ماشین دوخت، به محصول متصل کنید و سپس با تفنگ گرمایی دستگاه، نایلون را بر روی محصول بچسبانید.

1.2. دستگاه شیرینگ پک صندوقی یا کابینی

دستگاه شیرینگ پک کابینی نیز برای بسته بندی محصولات در کارگاه ها و کارخانه های کوچک، مورد استفاده قرار می گیرد اما این دستگاه، فرآیند پک کردن را با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دستگاه شیرینگ پک دستی، انجام می دهد. در دستگاه کابینی، شما باید محصول مورد نظر خود را درون کابین قرار دهید تا باقی فرآیندها به صورت اتوماتیک انجام شوند. دستگاه شیرینگ پک کابینی، ابتدا پلاستیک را بر روی محصول می­دوزد و سپس به آن، حرارت می دهد. پس اتمام فرآیند نیز، شما باید محصول پک شده را از کابین دستگاه خارج کنید.

1.3. دستگاه شیرینگ پک تونلی

دستگاه شیرینگ پک تونلی را می توان برای بسته بندی محصولات کوچک و بزرگ، مورد استفاده قرار داد. برای انجام فرآیند بسته بندی از طریق این دستگاه، شما باید ابتدا محصول مورد نظر خود را از طریق ماشین دوخت، بدوزید و سپس آن را درون تونل حرارتی قرار دهید. پس از خروجِ محصول از تونل، فرآیند بسته بندی به پایان خواهد رسید. البته، شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در دستگاه شیرینگ پک تونلی، تمامی فرآیند ها به صورت دستی و از طریق کاربر انجام می شوند.

1.4. دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

شیرینگ پک نیمه اتوماتیک، دارای ماشین دوخت است اما فرآیند دوختِ پلاستیک بر روی محصول، باید از طریق کاربر و به صورت دستی انجام گردد.

پس از دوخته شدنِ پلاستیک، محصولِ مورد نظر باید بر روی نوار نقاله قرار گیرد تا وارد کوره دستگاه گردد. در کوره حرارتی، پلاستیک شیرینگ بر روی محصول می چسبد و در نهایت نیز فرآیند خنک سازی محصول و پلاستیک، انجام خواهد شد.

1.5. دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک، علاوه بر مجهز بودن به تمامی امکانات دستگاه نیمه اتوماتیک، دارای یک جَک نیز هست. این جَک، برای وارد کردن محصول به داخل کوره، مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر نیاز به بسته بندی محصولاتی مانندِ بطری آب معدنی، بطری نوشابه و... دارید، دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک، مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود.

1.6. دستگاه شیرینگ پک فول اتوماتیک

آخرین دستگاه شیرینگ پک ایرانو صنعت که قصد معرفی آن را داریم، مدل فول اتوماتیک است. این دستگاه معمولا در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از آن برای پک کردنِ محصولات کوچک و بزرگ، استفاده کرد.

در دستگاه شیرینگ پک فول اتوماتیک، تمامی فرآیند های دوخت، ورود محصول به کوره، حرارت دادن به پلاستیک و خنک سازی پلاستیک، از طریق دستگاه و به صورت اتوماتیک انجام می شوند.

2. دستگاه استریچ پالت

دستگاه استریچ پالت نیز همانند دستگاه شیرینگ پک، برای بسته بندی محصولات مختلف از طریق پلاستیک، مورد استفاده قرار می گیرد. تنها تفاوت دستگاه استریچ پالت و شیرینگ پک، مربوط به فرآیند حرارت دهی است. در دستگاه شیرینگ پک، پلاستیک با ایجاد حرارت، بر روی محصول می چسبد اما در دستگاه استریچ پالت، از هیچ کوره یا تونلی برای حرارت دادن به محصول، استفاده نمی گردد و فرآیند بسته بندی، بدون ایجاد حرارت انجام می گردد. در ادامه، تمامی انواع دستگاه های استریچ پالتِ ایرانو صنعت را به شما معرفی خواهیم کرد؛

2.1. استریچ پالت صفحه گردان

دستگاه استریچ پالت صفحه گردان، همانگونه که از نامش نیز معین است، دارای یک صفحه متحرک است که محصولات مختلف برای بسته بندی، بر روی آن قرار می گیرند. برای انجام فرآیند بسته بندی، اپراتور دستگاه، قسمتی از پلاستیک را به محصول متصل می کند و صفحه گردان را با زدن دکمه دستگاه، به حرکت در می آورد.

دستگاه های استریچ پالت صفحه گردان، در دو نمونه معمولی و دوبل، در بازار عرضه می شوند. نمونه معمولی، دارای یک صفحه گردان است اما نمونه دوبل، به دو صفحه گردان مجهز است.

2.2. استریچ پالت مرغک دار

دستگاه استریچ پالت مرغک دار، علاوه بر مجهز بودن به تمامی امکانات دستگاه صفحه گردان، دارای یک شاخه کنترل کننده نیز هست. این شاخه، وظیفه حفظ تعادل محصولاتی که بر روی صفحه گردانِ دستگاه قرار می گیرند را بر عهده دارد و از سقوط احتمالی آنها جلوگیری می کند.

2.3. استریچ پالت دروازه ای

دستگاه استریچ پالت دروازه ای، معمولا برای بسته بندی محصولات سنگین، مورد استفاده قرار می گیرد و سرعت بسیار بالایی نیز دارد. این دستگاه، فرآیند بسته بندی را از طریق بازوی متحرک خود، انجام می دهد. بازوی متحرک، قابلیت حرکت در تمامی جهات را دارا می باشد و پلاستیک را بر روی محصول، می چسباند.

2.4. استریچ پالت فرودگاهی

آخرین دستگاه استریچ پالت ایرانو صنعت که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت، دستگاه فرودگاهی است. این دستگاه معمولا در فرودگاه ها و ترمینال های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد و فرآیند بسته بندی را با سرعت قابل قبولی انجام می دهد. اپراتور دستگاه استریچ پالت فرودگاهی، پس از قرار دادنِ وسایل مسافران بر روی صفحه گردان، دکمه شروع را فشار می دهد و باقی فرآیندها به صورت اتوماتیک، انجام خواهند شد. در این دستگاه، سرعت چرخش صفحه گردان، قابل تنظیم بوده و اپراتور با توجه به نوع محصول، سرعت چرخش را معین می کند.

دستگاه استریچ پالت فرودگاهی، معمولا در فرودگاه ها و ترمینال های مسافربری، مورد استفاده قرار می گیرد

سخن پایانی

در این مقاله، دستگاه های شیرینگ پک و استریچ پالت ایرانو صنعت را به شما معرفی کردیم. شما می توانید انواع مختلف دستگاه های فوق را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب، از شرکت ایرانو صنعت، خریداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2424

به "معرفی و بررسی انواع دستگاه شیرینگ پک و استریچ پالت ایرانو صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و بررسی انواع دستگاه شیرینگ پک و استریچ پالت ایرانو صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید