پرفروش ترین گوشی هوشمند دنیا که ورودش به ایران ممنوع شده، عکس

به گزارش مجله ابوذریون، زومیت نوشت: اپل در نیمه نخست 2023 درخشان ظاهر شد و پرچم دار اصلی این شرکت، یعنی آیفون 14 پرو مکس، لقب پرفروش ترین گوشی جهان را ازآنِ خود کرد.

پرفروش ترین گوشی هوشمند دنیا که ورودش به ایران ممنوع شده، عکس

آیفون 14 پرو مکس ازلحاظ حجم عرضه به بازار در نیمه نخست امسال میلادی بالاتر از تمامی گوشی های دیگر نهاده شد. این اتفاق به وضوح نشان می دهد که بیشتر مردم در بازارهای بین المللی تغییر عادت داده اند و اکنون ترجیح می دهند قوی ترین گوشی ها را بخرند.

طبق آمار، اپل در 6 ماه نخست سال 2023 توانست 26.5 میلیون دستگاه آیفون 14 پرو مکس روانه بازار کند. هیچ یک از برندهای دیگر در 6 ماه نخست 2023 دستگاهی نداشتند که حجم عرضه اش تا این حد چشمگیر باشد. در همین بازه زمانی حجم عرضه آیفون 14 پرو به 21 میلیون دستگاه رسید.

در نیمه نخست 2023، اپل هر چهار رتبه برتر را ازآنِ خود کرد. آیفون 14 و آیفون 13 به ترتیب با فروش 16.5 و 15.5 میلیون دستگاه در رتبه های سوم و چهارم نهاده شدند. تفاوت درخورتوجهی بین سهم هر گوشی از بازار به چشم می خورد.

سال گذشته آیفون 13 به پرفروش ترین گوشی جهان تبدیل شد؛ موضوعی که نشان می داد مردم به خرید گوشی های قدرتمند پرچم دار علاقه ندارند و ترجیح می دهند سراغ دستگاهی بروند که قابلیت های مطلوب را با قیمت مناسب تر ارائه می دهد.

در چند سال اخیر، گوشی ها تغییر بزرگی تجربه ننموده اند و شرکت ها در هر نسل به بهبود دوربین و استفاده از پردازنده قدرتمندتر بسنده می نمایند. این رویکرد باعث شده است تا مردم مثل قبل به به روزرسانی سالانه گوشی علاقه نداشته باشند. عبور قیمت موبایل از مرز 1٬000 دلار یکی دیگر از عواملی است که از تعویض سالانه آن ها جلوگیری می نماید.

امروزه، مردم برای مدت زمان طولانی تری از گوشی خود استفاده می نمایند؛ اما افراد زیادی پیدا می شوند که سراغ خرید گران ترین گوشی برندهایی مثل اپل و سامسونگ بروند؛ چون در پی دستیابی به برترین قابلیت ها هستند.

گلکسی A14 سامسونگ پس از آیفون های اپل در رتبه پنجم بازار نهاده شد. سامسونگ 12.4 میلیون دستگاه از این گوشی را دردسترس مشتریان قرار داد. گلکسی S23 اولترا، رقیب مستقیم آیفون 14 پرو مکس، نیز با فروش 9.6 میلیون واحدی رتبه ششم را ازآنِ خود کرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ یک از گوشی های چینی در 10 جایگاه برتر جدول قرار نگرفتند. آمار نشان می دهد که فروش گوشی های چینی در نیمه نخست 2023 افت دورقمی درمقایسه با سال 2022 تجربه نموده است.

آمار درخشان اپل در حالی ثبت می گردد که قیمت آیفون در بیشتر نقاط جهان افزایش پیدا نموده است. هم زمان بسیاری از افشاگران به افزایش قیمت موبایل اپل در نسل تازه نیز اشاره نموده اند. احتمالاً امسال افزایش قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی شیائومی را نیز شاهد خواهیم بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2429

به "پرفروش ترین گوشی هوشمند دنیا که ورودش به ایران ممنوع شده، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین گوشی هوشمند دنیا که ورودش به ایران ممنوع شده، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید