چسب زخمی که اطلاعات جراحت را به یک اپلیکیشن منتقل می نماید

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، چسب زخم VeCare مجهز به یک تراشه قابل استفاده مجدد است و اطلاعات خود را به طور بی سیم به یک اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی یا تبلت ارسال می نماید.

چسب زخمی که اطلاعات جراحت را به یک اپلیکیشن منتقل می نماید

یکی از مسائل چسب زخم های عادی این است که در هنگام برداشتن پانسمان برای آنالیز زخم، فرایند بهبود معمولاً به تعویق می افتد. نوع جدیدی از چسب زخم هوشمند برای حل این مشکل طراحی شده است، زیرا داده های زخم را به یک برنامه نصب شده بر روی دستگاه تلفن همراه پزشکان منتقل می نماید.

چسب زخم مذکور یک بار مصرف بوده و دارای چهار لایه است. لایه زیرین به زخم می چسبد و لایه بعدی حاوی مواد ریز سیال مختلف است. لایه سوم دارای یک حسگر ایمنی الکتروشیمیایی انعطاف پذیر بوده و لایه بیرونی و چهارم هم محافظ تنفسی است.

زمانی که اینکه چسب زخم روی جراحت قرار می گیرد، مایع حاصل از آسیب دیدگی پوست بدن به وسیله رابط های مویرگی به داخل لایه ریز سیال کشیده می گردد. سپس در عرض 15 دقیقه PH و دمای محل زخم میزان گیری می گردد تا معین گردد آیا عفونتی اتفاق افتاده یا خیر. این سیستم بعلاوه قادر به شناسایی انواع باکتری های موجود و سطح التهاب زخم است. همه این داده ها به صورت بی سیم به یک برنامه در گوشی هوشمند یا تبلت منتقل می گردد. در حال حاضر آنالیز های آزمایشگاهی بر روی این چسب زخم در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2007

به "چسب زخمی که اطلاعات جراحت را به یک اپلیکیشن منتقل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چسب زخمی که اطلاعات جراحت را به یک اپلیکیشن منتقل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید