6 نکته مهم برای خرید برترین لباس زمستانی نوزاد

به گزارش مجله ابوذریون، اگر در زمستان صاحب فرزند شده اید، احتمالا مهم ترین دغدغه تان این است که چگونه به او لباس بپوشانید. لباس زمستانی برای نوزادان باید طوری باشد که بتوانید نوزاد تازه متولد شده را به راحتی از خانه بیرون ببرید. هر میزان که مشتاق بیرون رفتن از خانه باشید، بهتر است که نوزاد را برای مدتی طولانی در معرض هوای سرد شدید قرار ندهید. بااین حال، رسیدن هوای تازه به فرزندتان اهمیت دارد. پزشکان معتقدند که نوزادی که سن او از 3 هفته بیشتر است را می توان برای 15 تا 30 دقیقه پیاده روی در زمستان از خانه خارج کرد. برای این کار، باید طریقه صحیح لباس پوشیدن نوزاد را بدانید.

6 نکته مهم برای خرید برترین لباس زمستانی نوزاد

چگونگی تنظیم دمای بدن نوزادان

احتمالا می دانید که نوزادان تازه متولد شده دمای بدن خود را به خوبی بزرگ سالان تنظیم نمی نمایند. بدن آن ها تقریبا 4 برابر سریع تر از بزرگ سالان گرما را از دست می دهد. علت این مسئله نیز تا حدی به این مسئله بازمی گردد که سطح بدن آن ها نسبت به میزان آن بسیار بیشتر است. در نتیجه، بسیار سریع تر خنک می گردد.

نگه داشتن نوزاد در دمای نامناسب می تواند برای او خطرناک باشد و گرما یا سرمای بیش از حد برای او مشکل ساز می گردد. نوزادی که در هوای بسیار سرد قرار بگیرد در معرض خطر هیپوترمی یا سرمازدگی است و نوزادی که در دمای بسیار گرم باشد ممکن است جان خود را از دست بدهد. علائم سرمازدگی نوزاد شامل رنگ پریدگی پوست، لرز و تنفس آهسته می شوند. نشانه های گرمازدگی شدید نوزاد نیز صورت برافروخته، عرق کردن بسیار و در برخی از مواقع تنفس سریع هستند.

قطعا دوست ندارید که فرزند تازه متولد شده شما دچار یکی از این دو حالت گردد. به همین علت، آگاهی از روش صحیح لباس پوشیدن نوزاد و برترین لباس زمستانی برای نوزادان اهمیت بسیاری دارد.

نکات مهم برای لباس پوشاندن به نوزاد

هیچ راه دیگری ندارید. اگر می خواهید نوزاد خود را در روزهای سرد زمستانی همراه با خود بیرون ببرید، باید مطمئن شوید که او لباس مناسبی پوشیده است. برای این کار، باید به 6 نکته مهم توجه کنید.

1. چند لایه لباس پوشاندن

وقتی نوبت به لباس پوشاندن به نوزادان و بچه ها نوپا در زمستان می رسد، چند لایه لباس پوشاندن به آن ها اهمیت می یابد. چند لباس به نوزاد بپوشانید تا هر موقع که گرم یا سرد شد، لباس های او را بر اساس دما کم یا زیاد کنید.

2. لایه لباس های زیرین

لایه های لباس زیرین نوزاد اهمیت بسیاری دارند. لباس هایی از جنس پشم یا پلی آستر برترین لباس های زیر برای نوزاد هستند. بهتر است که این لباس ها از جنس پارچه پشمی مرینوس باشند.

3. گرم و خشک ماندن نوزاد

هنگام انتخاب لباس رویی نوزاد در پی ویژگی های فنی و پارچه مناسب باشید. برای گرم و خشک ماندن نوزاد، مطمئن شوید که کاپشن یا لباس رویی او دارای درجه ضد آب حداقل 1500 میلی متر یا بیشتر باشد.

4. جزئیات لباس

هنگام انتخاب لباس زمستانی برای نوزادان، باید به جزییاتی مانند کلاه های جداشدنی از لباس توجه کنید. چنین لباس هایی کودک را گرفتار نمی نمایند. زیپ لباس نوزاد نیز باید راحت بالا و پایین برود. آسترهای نرم برای لباس نوزاد نیز از پوست حساس او محافظت می نمایند.

5. راحت پوشیدن لباس

اگر لباس نوزادی پسرانه یا دخترانه ای که انتخاب می کنید، سرهمی است، باید پوشاندن و درآوردن آن ساده باشد. لباس سرهمی باید از جلو به میزان کافی گشاد باشد تا تعویض پوشک یا درآوردن لباس نوزاد در حالت خوابیده را بسیار ساده تر کند.

6. لباس های سفر

اگر به فکر لباس زمستانی برای نوزادان هستید، باید به لباس هایی برای سفر و ماشین سواری آن ها نیز فکر کنید. نشستن نوزاد در خودرو ممکن است باعث گردد که او به سرعت گرم و سرد گردد. بنابراین، باید کلاه، دستکش و کاپشن و کتی مناسب برای او انتخاب کنید تا بتوانید دمای بدن او را به سادگی تنظیم کنید.

انتخاب لباس زمستانی برای نوزاد

آیا نوزادان به لباس زمستانی احتیاج دارند؟ نوزاد برای زمستان به چه لباسی احتیاج دارد؟ ضروری ترین لباس برای نوزادان در زمستان چیست؟ این سؤالات برخی از سؤالاتی هستند که والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند از خود می پرسند. اگر نوزاد تازه متولد شده ای دارید، دانستن نحوه لباس پوشیدن او برای زمستان می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

یکی از نکاتی که باید موقع انتخاب لباس زمستانی برای نوزادان در نظر بگیرید، سن آن هاست. یک نوزاد تازه متولد شده احتمالا نمی تواند مدت زمانی طولانی را در بیرون از خانه بگذراند چون همان طور که شرح دادیم، نمی تواند دمای بدن خود را مثل بزرگسالان تنظیم کند. بنابراین، باید او را نزدیک بدن خود نگه دارید.

بدن بچه ها نوپا که می توانند راه بروند یا بدوند، گرما فراوری می نماید. بنابراین، انتخاب لباس هایی که آن ها را بیش از حد گرم نمی نماید ایده آل خواهد بود. در عین حال، باید لباسی برای آن ها انتخاب کنید که بتوانند بدون هیچ محدودیتی حرکت نمایند.

نکته مهم دیگری که باید موقع انتخاب لباس زمستانی نوزاد به آن توجه داشته باشید موقعیت مکانی شما است. برخی از منطقه ها سردتر از سایر جاها هستند. ممکن است در زمستان دمای هوای منطقه محل زندگی شما به زیر صفر درجه سانتی گراد برسد یا شاید هیچ وقت نشانگر دماسنج تان به زیر صفر نرسد. اگر هوا به شدت سرد و برفی باشد، یعنی کودک نوپای شما روزهای به مراتب سردتری را تجربه می نماید. به همین علت، باید لباس مناسب پوشیده باشد تا بتوانید همراه با او برف بازی کنید.

لباس های مناسب نوزاد برای داخل خانه در زمستان

در وهله اول، بهتر است که دمای هوای داخل خانه را کنترل کنید. مطمئن شوید که دمای مناسب برای نوزاد شما یعنی 20 تا 22 درجه سانتی گراد حفظ می گردد. نگه داشتن دمای اتاق در این محدوده، کار حفظ دمای مناسب برای کودک را ساده می نماید.

در مرحله بعدی باید به پوشیدن چند لایه لباس توجه کنید. چند لایه لباس پوشیدن باعث می گردد که لباس ها را بر اساس دمای بدن فرزندتان تنظیم کنید. با وجود این، بسیاری از والدین نمی دانند که یک نوزاد باید چند لایه لباس بپوشد. برای اینکه نوزادتان گرم بماند، باید یک لایه بیش از آنچه با آن راحت است به او لباس بپوشانید. برخی از لباس هایی که می توانید موقع زمستان در خانه به نوزاد بپوشانید، عبارت اند از:

  • لباس خواب؛
  • سرهمی نوزاد زمستانی؛
  • کیسه خواب؛
  • قنداق؛
  • پتو؛
  • شلوار جوراب دار نوزاد.

باید لباس هایی انتخاب کنید که پارچه هایی راحت و قابل تنفسی دارند. شما نمی خواهید که فرزند کوچکتان در چندین لایه لباس گرم، چسبنده و تنگ گیر بیفتد و دچار گرمازدگی گردد. لباس هایی با پارچه های راحت و قابل تنفس انتخاب کنید تا فرزندتان در لباس های ضخیم و تنگ پیچیده نگردد. لباس خواب هایی که از جنس پارچه پشمی مرینوس ساخته شده اند، انتخابی عالی هستند.

پارچه پشمی مرینوس دمای بدن را به طرز مؤثری تنظیم می نماید، گردش هوا را ممکن می سازد و در عین حال پوست نوزاد را خشک نگه می دارد. در نتیجه، گرما و راحتی نوزاد تضمین می گردد.

لباس های مناسب نوزاد برای خوابیدن در زمستان

لباس پوشاندن به نوزاد برای خواب در فصل زمستان نیز می تواند سخت باشد. لباس نوزاد باید او را در طول شب گرم کند اما باعث گرمازدگی او نگردد. گرمای بیش از حد در طول شب می تواند خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را افزایش دهد که یکی از نگرانی های جدی والدین است.

توجه به لباس خواب نوزاد در زمستان اهمیت بسیاری دارد. لباس او باید ایمن، راحت و متناسب با دما باشد. پتوها و کیسه های خواب که به صورت قنداق درمی آیند و به راحتی جابه جا می شوند، گزینه های پرطرفداری هستند. پتوهای قنداق شو و کیسه های خواب چهارفصل همه کاره برای نوزادان در محیط های سردتر عالی هستند. این پتوها و کیسه خواب ها دما را طرز مؤثری تنظیم می نمایند و احتمال سرمازدگی یا گرمازدگی نوزاد را کاهش می دهند.

علاوه براین، کیسه خواب های نوزاد با توجه به ایمنی نوزاد طراحی می شوند و طول و عرض آن ها برای استفاده نوزاد در حال رشد مناسب است. به علاوه، این پتوها و کیسه خواب ها طرح های بسیار متنوعی دارند و شما حتما از میان آن ها طرح دل خواه خود را پیدا می کنید.

لباس های مناسب نوزاد برای فضای باز زمستانی

وقتی زمان آن فرا می رسد که در زمستان همراه با نوزاد خود از خانه خارج شوید، باید برای آن دقیقا برنامه ریزی کنید. برای این کار، باید از لایه های لباس که با پوست نوزاد در تماس هستند، آغاز کنید. یک سرهمی آستین بلند که شلواری بلند دارد برای روزهای بسیار سرد سال مناسب است.

لباس های نازک کنترل دمای بدن نوزاد را ساده تر می نمایند. بهتر است که به جای چندین لباس ضخیم، چند لباس نازک انتخاب کنید تا تنظیم دمای بدن نوزاد ساده تر باشد. علاوه براین، باید از سر و دست و پاهای نوزاد خود محافظت کنید چون این اندام ها بسیار زودتر سرد می شوند. کلاه برای نوزاد لازم است چون نوزادان به وسیله سر گرمای بسیار را از دست می دهند. چند دستکش گرم، چند جوراب راحت و چند چکمه نیز انتخاب کنید تا پای فرزندتان گرم و خشک بماند. مطمئن شوید که این لباس ها در بدن نوزاد راحت جا می شوند و برای او گشاد نیستند.

از قلم نیاندازید که لباس نوزاد را باید بر اساس دما و شرایط بیرون از منزل تنظیم کنید. اکسسوری هایی مانند روکش کالسکه نیز می تواند نوزاد را حین پیاده روی گرم نگه دارد. بنابراین، با توجه به این نکته لباس نوزاد را انتخاب کنید تا موقع قدم زدن با کالسکه ناگهان سرد و گرم نگردد.

برترین لباس زمستانی برای نوزادان

برای اینکه ست لباس نوزاد برای فصل زمستان را درست انتخاب کنید، باید علاوه بر نکات مهم درباره انتخاب لباس زمستانی برای نوزادان، نمونه هایی از این لباس ها را هم بشناسید. در ادامه، 7 نمونه لباس زمستانی کودک از لباس های زیرین گرفته تا لباس های رویی را می خوانید. شما می توانید بر اساس ویژگی های این لباس ها، لباس نوزادی دخترانه یا پسرانه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1. ست لباس خواب نوزاد از جنس پارچه پشمی مرینوس

مهم ترین ویژگی این لباس خواب جنس آن است. پشم مرینوس عایق بسیار خوبی در برابر سرما محسوب می گردد و خاصیت ضدالکتریسیته ساکن دارد. لباس خوابی از جنس این پارچه رطوبت پوشک نوزاد را نشان می دهد و بر خلاف سایر لباس ها وزن سبک تری دارد. علاوه براین، چنین لباسی کمتر بو می گیرد و فرزند شما را دچار خارش نمی نماید.

2. رامپر نوزادی جوراب دار

این لباس نوزادی هم اگر از جنس پارچه پشمی مرینوس باشد برای نوزاد ایده آل است. این رامپر به علت قابلیت تنظیم دمای بدن نوزاد نه تنها در زمستان بلکه در تمام طول سال قابل استفاده خواهد بود.

3. سرهمی نوزاد زیپ دار

اگر در پی لباس زمستانی ارزان تری هستید، بهتر است به یک سرهمی نوزاد زیپ دار فکر کنید. زیپ این نوع سرهمی به تنظیم دمای بدن فرزند شما یاری می نماید. اگر نوزاد احساس گرما کند، کافیست زیپ لباس او را باز کنید تا کمی خنک گردد.

4. کاپشن دوروی نوزادی

کاپشن دورو اگر از برندی معتبر مثل کلمبیا باشد، به برترین لباس زمستانی برای نوزادان تبدیل می گردد. چنین کاپشنی از یک طرف آب را به خوبی دفع می نماید و از طرف دیگر پشم گرم و نرم گوسفند، نوزاد یا کودک نوپای شما را در روزهای سرد و یخبندان گرم نگه می دارد.

5. کاپشن نوزادی

کاپشن نوزادی ساده تر از برند خوش نامی مانند نورث فیس نیز می تواند یکی از برترین انتخاب های شما باشد. چنین کاپشنی نوزاد شما را گرم نگه می دارد و در برابر عوامل مختلف مثل باد و باران از او محافظت می نماید. دقت کنید که پارچه آستر کاپشن نوزاد ضد آب باشد تا از او در برابر باران و برف شدید محافظت کند.

6. کلاه زمستانی نوزاد

برای انتخاب کلاه زمستانی نوزاد باید در پی کلاهی باشید که صورت او را هم گرم نگه دارد. کلاهی بسیار گرم و نرم و دولایه با آستری از جنس پارچه شرپا برای نوزاد نرم و راحت خواهد بود. بهتر است برای نوزادتان کلاهی خریداری کنید که بند دارد و روی سر او محکم می گردد.

7. دستکش نوزادی

دستکش همان اکسسوری است که موقع خروج از خانه اهمیت می یابد. دستکش نوزاد باید ضد آب باشد و به نوزاد اجازه بدهد تا در کالسکه راحت حرکت کند. معمولا والدین برای نوزاد خود دستکش هایی با میزان بزرگتر انتخاب می نمایند تا بتواند دو زمستان آن ها را بپوشد. بهتر است دستکش نوزاد بندهایی برای محکم شدن داشته باشد تا روی دست او محکم شوند. دستکش زمستانی نوزاد باید آستری از جنس پارچه شرپا داشته باشد تا دستان او گرم بمانند.

سخن پایانی

تولد نوزاد در زمستان برای والدین دغدغه هایی به همراه دارد که یکی از مهم ترین آن ها انتخاب لباس مناسب برای اوست. لباس زمستانی برای نوزادان باید گرم و راحت باشد و از آن ها در برابر سرمازدگی و حتی گرمازدگی ناشی از گرمای داخل خانه در زمستان محافظت کند. در این مقاله، نکات مهمی که باید موقع انتخاب لباس زمستانی نوزاد بدانید را شرح دادیم. با توجه به نمونه لباس های زمستانی مناسب برای فصل سرد نیز می توانید برترین لباس ها را برای نوزاد خود تهیه کنید تا در طول فصل سرد در محیطی گرم و راحت رشد کند و بزرگ گردد.

منبع: latinxmontessori

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2441

به "6 نکته مهم برای خرید برترین لباس زمستانی نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم برای خرید برترین لباس زمستانی نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید