آخرین توصیه پزشکان برای پیشگیری از کرونا؛ بالاخره همه ماسک بزنند یا نه؟

به گزارش مجله ابوذریون، ویروس کرونا یک ویروس با ابعاد ناشناخته است. اگر چه پیش از این ویروس های خانواده کرونا صرفا با ایجاد یک سرماخوردگی در فرد بیمار خودشان را به ما نشان داده بودند اما به نظر می رسد کروناویروس کووید 19 قرار است هر روز ابعاد ناشناخته از علائم و نشانه های خودش را بیشتر به رخ جامعه پزشکی بکشد. پیش از این و در اینجا طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی گفتیم که استفاده از ماسک فیلتردار مناسب صرفا برای شخص بیمار و پرسنل و کادر درمانی جهت پیشگیری از بیماری کرونا ضروری است. اما امروز مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار آمریکا CDC توصیه های دیگری در مورد استفاده از ماسک را برای افراد عادی دارد که در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم.

آخرین توصیه پزشکان برای پیشگیری از کرونا؛ بالاخره همه ماسک بزنند یا نه؟

استفاده از ماسک مناسب برای پیشگیری از بیماری کرونا برای همه ضروری است؟

امروز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار آمریکا (CDC) یک توصیه جدید برای همه مردم دنیا دارد. افرادی که برای رفتن به مکان های شلوغ مثل فروشگا های مواد غذایی، مترو یا بازار بهتر است از ماسک استفاده کنند. طبق توصیه این سازمان برای این موارد استفاده از ماسک جراحی و N95 لازم نیست و ماسک های خانگی کافی است. این توصیه یک چرخش قابل توجه محسوب می شود زیرا در روزهای گذشته استفاده از ماسک برای افراد بیمار، ناقلین دارای علامت و پرسنل و کادر درمانی بیمارستان ها توصیه شده بود. این در حالی است که مطالعات دانشگاه مریلند آمریکا نیز این توصیه را تایید می کند.

ماسک پارچه ای موثر است یا ماسک جراحی؟

توصیه CDC این است که افراد عادی از ماسک پارچه ای استفاده کنند نه ماسک های جراحی و N95. توصیه به استفاده از ماسک برای تمام افرادی که بیرون از خانه رفت و آمد دارند توسط ماشین نمونه برداری از تنفس که توسط دکتر میلتون در دانشگاه مریلند آمریکا ساخته شده است به اثبات رسید.

نتایج این تحقیق اخیرا در مجله معتبر نیچر به چاپ رسیده است. ماجرا از این قرار است که دکتر میلتون یک هفته پیش از انتشار مقاله خود در مجله نیچر سازمان بهداشت دنیای و CDC را در جریان نتایج تحقیق خود قرار داده است و گویا یکی از دلایل تغییر موضع CDC همین مسئله است.

به طور خلاصه توصیه دکتر میلتون این است که همیشه در خارج از خانه ماسک بزنیم حتی اگر اندکی هم جلوی انتقال را بگیرد ارزش امتحان کردن دارد.

با این همه سازمان بهداشت دنیای WHO هنوز با این توصیه مخالف است و در توصیه های خود هنوز تغییری نداده است. سازمان بهداشت دنیای هنوز هم بر عدم لزوم استفاده از ماسک برای افراد سالم تاکید می کند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1045

به "آخرین توصیه پزشکان برای پیشگیری از کرونا؛ بالاخره همه ماسک بزنند یا نه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین توصیه پزشکان برای پیشگیری از کرونا؛ بالاخره همه ماسک بزنند یا نه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید