آغوش گشوده یزد برای سرمایه گذاران، گردشگری تجارت خاموش در دل کویر

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران ـ گروه استان ها: یزد در حال حاضر در زمینه توسعه صنعتی و برخورداری از واحدهای تولیدی، رتبه ششم کشور را داراست و فرایند توسعه ای یزد سبب شده تا سرمایه گذارانی به ویژه در حوزه فولاد از خارج از کشور جذب استان شده و در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

آغوش گشوده یزد برای سرمایه گذاران، گردشگری تجارت خاموش در دل کویر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

در حوزه معدن نیز گرچه سرمایه گذاری خارجی جدی در استان یزد صورت نگرفته اما بعضی واحدهای معدنی، حاصل سرمایه گذاری های مشترک سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

با نگاهی به شرایط فعلی واحدهای صنعتی و معدنی در استان و مقایسه آن با بخش کشاورزی، گردشگری و ...، این موضوع به اثبات می رسد که یزد در زمینه جذب سرمایه گذاری ها، تک بعدی پیش رفته و جای خالی سرمایه گذاری در حوزه هایی نظیر گردشگری به شدت احساس می گردد.

در حالی که استان یزد توانسته سال گذشته رتبه دوم جذب گردشگر خارجی در کشور را به خود اختصاص دهد، هنوز از بسیاری از زیرساخت ها در این زمینه بی بهره است و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند به توسعه مالی استان یاری کند.

آب و آلاینده ها چالش توسعه صنعتی در استان یزد

در استان یزد چالش هایی نظیر آب توانسته در مواردی راه را برای صنعت سد کند ضمن اینکه آلودگی های زیست محیطی و چالش هایی از این دست نیز استان یزد را در بعضی مناطق به شدت دچار بحران نموده است.

این مسائل، شرایط استان را به طور قطع برای جذب سرمایه گذاری ها متفاوت خواهد نمود و مسئولان باید با تدبیر و اندیشه و با نگاهی به آینده استان هم به لحاظ ذخائر آبی و هم به لحاظ زیست محیطی در راستای جذب سرمایه گذاری قدم بردارند.

از مواردی که در زمینه جذب سرمایه گذاری از هر لحاظ می تواند به نفع استان باشد، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و زیرساخت های آن است زیرا علاوه بر اینکه احتیاجهای استان در این زمینه تامین می گردد و اشتغالزایی صورت می گیرد، شاهد ارزش اضافه نموده در استان خواهیم بود و سرمایه گذاری در این بخش، ظرفیت گردشگرپذیری استان را افزایش می دهد.

احتیاج به احداث هتل و زیرساخت های گردشگری در یزد

استان یزد اکنون برای اینکه از همه ظرفیت های خود برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کند، احتیاجمند احداث هتل، ایجاد تفرجگاه، ساماندهی آثار تاریخی و باستانی، ایجاد گردشگری طبیعی و ... است و این حوزه برای سرمایه گذاری در استان بکر و ناب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این زمینه به خبرنگاران گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری در استان یزد معرفی شده و اکنون با حجم قابل توجهی از علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه روبرو هستیم.

محمدمهدی شرافت گفت: سرمایه گذاری در این بخش بسیار متنوع است و از ساخت هتل، مجموعه های گردشگری و تفرجگاه تا ساماندهی ابنیه تاریخی و ... را شامل می گردد که در بعضی بخش ها نیز درخواست هایی از سرمایه گذاران خارجی دریافت شده است.

از هر گونه سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های گردشگری استان یزد استقبال می کنیم

وی با بیان اینکه از هر گونه سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های گردشگری استان یزد استقبال می کنیم، مطرح کرد: یکی از احتیاجهای حوزه گردشگری در استان یزد، تخت های اقامتی است. زیرا هم اکنون با کمبود تخت روبرو هستیم و در بسیاری از ایام سال، 100 درصد تخت های اقامتی استان یزد رزرو شده است.

شرافت اعلام کرد: در حال حاضر حتی از ساخت هتل های کوچک با چند اتاق برای اقامت گردشگران حمایت می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در زمینه گردشگری طبیعی نیز با مجوزهایی که با هماهنگی با محیط زیست صادر می گردد، امکان اجرای برنامه هایی قابل توجه و مورد علاقه گردشگران وجود دارد.

وی توضیح داد: به طور قطع اگر سرمایه گذاری های لازم در حوزه گردشگری در استان یزد انجام گردد، یزد می تواند جهش و پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته باشد ضمن اینکه هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ مالی شرایطی متفاوت در استان حاکم خواهد شد.

اما به جز حوزه گردشگری، بخش های دیگری نیز در استان یزد بکر باقی مانده و مسئولان استان تمایل بسیاری به حضور سرمایه گذاران در این بخش ها دارند که از آن جمله می توان به فراوری برق از انرژی خورشیدی، صنایع های تک، صنایع الکترونیک، توریسم درمانی و ... اشاره نمود.

سرمایه گذاری در یزد با توجه به محدودیت هایی نظیر کمبود منابع آبی دنبال می گردد

استاندار یزد در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در دوران پسابرجام، از مهمترین برنامه ها در استان های مختلف، جذب سرمایه گذاری های خارجی است و استان در این زمینه چه برنامه هایی دارد، گفت: سرمایه گذاری در استان یزد را با توجه به محدودیت هایی نظیر کمبود منابع آبی دنبال می کنیم.

سیدمحمد میرمحمدی گفت: با توجه به اینکه آلاینده های هوا، مردم را به شدت نگران نموده است، اضافه نمود: به دنبال ایجاد و حمایت از سرمایه گذاری در صنایع سبز، های تک و صنایع الکترونیک هستیم و با توجه به اینکه استان یزد از سرمایه های انسانی بسیار خوبی برخوردار است، توسعه این بخش علاوه بر اشتغالزایی برای قشر تحصیلنموده در استان، رونق مالی را بدون آسیب وارد کردن به محیط زیست و منابع آب به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه نمود: از ابتدای ورود خود به استان یزد، موضوع انرژی های پاک به ویژه انرژی خورشیدی را مدنظر داشته ام و به نظر می رسد در این زمینه نیز استان یزد ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری داشته باشد.

مروری بر فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان یزد

مروری گذرا در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و ...، ظرفیت های استان یزد را برای سرمایه گذاری به اثبات می رساند.

در حوزه صنعت و معدن گرچه بعضی صنایع از جمله کاشی و سرامیک اشباع شده اما صنایع های تک در استان یزد می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

در حوزه کشاورزی نیز گرچه استان یزد از کمبود منابع آبی رنج می برد، اما توسعه کشت گلخانه ای و سرمایه گذاری برای ایجاد مجتمع های بزرگ در این زمینه از مرحله کشت و برداشت تا بسته بندی و صادرات می تواند رونق بسیاری خوبی در استان ایجاد کند.

در حوزه گردشگری نیز علاوه بر موارد قید شده در زمینه زیرساخت های گردشگری، می توان موضوع گردشگری سلامت را نیز به شکلی ویژه مدنظر قرار داد و از آنجا که استان یزد در زمینه درمان بیماری هایی نظیر ناباروری در کشور و حتی خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن دارد، می توان دست به سرمایه گذاری در این بخش زد که به طور قطع پربازده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 827

به "آغوش گشوده یزد برای سرمایه گذاران، گردشگری تجارت خاموش در دل کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغوش گشوده یزد برای سرمایه گذاران، گردشگری تجارت خاموش در دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید