آلمان تحریمهای آمریکا علیه نورد استریم 2 را اقدامی اشتباه خواند

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز پنج شنبه در اظهارات خود متذکر شد که تحریمهای آمریکا علیه پروژه احداث خط لوله گاز موسوم به نورد استریم 2 که از حمایت روسیه برخوردار است، اقدامی اشتباه برای حل و فصل اختلافات بر سر نحوه تأمین انرژی اروپا است.

آلمان تحریمهای آمریکا علیه نورد استریم 2 را اقدامی اشتباه خواند

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آلمان را متهم می نماید که به دلیل وابستگی به انرژی، اسیر روسیه است و از این رو کوشش می نماید تا این پروژه 11 میلیارد دلاری را که قرار است در بستر دریای بالتیک اجرا گردد، متوقف سازد.

ماس همچنین گفت: در مورد مسائل مرتبط با سیاست انرژی اروپا، باید در اروپا تصمیم گیری گردد، نه در آمریکا. تحمیل تحریمهای یک جانبه علیه پروژه نورد استریم 2 مسلماً کاری از پیش نمی برد.

شایان ذکر است که از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، ظرف چهار سال گذشته مقامات برلین و مسکو با یکدیگر بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر دارند، اما هر دو کشور در اجرای این پروژه خط لوله دارای منافع مشترک هستند؛ پروژه ای که بنابر پیش بینی ها ظرفیت خط لوله نورد استریم 1 را دوبرابر کند.

اما واشنگتن مدعی است که مسکو از این طرح برای تقسیم اروپا استفاده می نماید و در مقابل گاز طبیعی مایع را که توسط شرکتهای آمریکایی منتقل می گردد، به عنوان برای جایگزینی گاز روسیه مطرح می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 136

به "آلمان تحریمهای آمریکا علیه نورد استریم 2 را اقدامی اشتباه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان تحریمهای آمریکا علیه نورد استریم 2 را اقدامی اشتباه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید