آمریکا فرماندهان انصارالله را تحریم کرد

به گزارش مجله ابوذریون، ایرنا نوشت:شبکه خبری بلومبرگ به نقل از تیموثی لِندرکینگ نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور یمن گزارش داد: آمریکا دو فرمانده حوثی ها (انصارالله) یمن را تحریم نموده است.

آمریکا فرماندهان انصارالله را تحریم کرد

بلومبرگ به نقل از اظهارات روز پنجشنبه این مقام آمریکایی مدعی شد این دو فرمانده یمنی راهنمایی حملات در استان نفت خیز معاریب در یمن را برعهده داشته اند.

بلومبرگ اضافه کرد: لندرکنیگ از ارائه جزییات بیشتری درباره مجازات تحریم ها علیه محمد عبدالکریم الغماری رئیس ستاد ارتش یمن و یوسف المدنی فرمانده منطقه نظامی متشکل از شهر بندری حدیده کانون درگیری ها خودداری کرد.

معاریب به وسیله یک خط لوله نفتی به حدیده متصل می گردد.

لندرکینگ از همه گروه های درگیری برای آتش بس دعوت کرد و گفت آمریکا از بازگشایی همه بنادر و فرودگاه ها در یمن برای فعالیت های تجاری و یاری های انسان محبت آمیز حمایت می نماید.

تحریم جدید آمریکا علیه این دو مقام حزب الله در حالی اعلام شده که الیزابت وارن و 15 نفر از سناتورهای دموکرات آمریکایی از بایدن خواسته اند از ابزار دیپلماتیک از جمله کاهش فروش سلاح به عربستان و توقف همکاری نظامی برای خاتمه دادن به محاصره عربستان در یمن استفاده کند. عربستان در تشدید درد و رنج ناشی از فقدان یاری های انسان محبت آمیز در یمن مقصر شناخته می گردد.

لندرکینگ همچنین گفت مذاکراتی که با میانجی گری بغداد بین عربستان و ایران انجام می گردد بالقوه نقش سازنده ای دارد که می تواند تنش ها در منطقه را کاهش داده و بر یمن تاثیرات مثبتی داشته باشد.

عربستان از 6 فروردین 94 تحت پوشش ائتلافی متشکل از چند کشور عربی و با یاری و مجوز واشنگتن حملات گسترده به یمن را اغاز کرد که با محکومیت چند باره سازمان جهانی بهداشت و یونیسف روبرو شده است.

جنبش انصار الله یمن در موضع گیری های قبلی خود علیه تحریم های آمریکا ضمن محکومیت آن گفته است که این اقدام واشنگتن با ادعای این کشور و ابراز تمایل به برقراری صلح در یمن در تضاد است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1795

به "آمریکا فرماندهان انصارالله را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فرماندهان انصارالله را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید