آمریکا 5 شرکت اماراتی را به دلیل نقض تحریم های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد

به گزارش مجله ابوذریون، وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم 5 شرکت اماراتی به دلیل نقض تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران خبر داد.

آمریکا 5 شرکت اماراتی را به دلیل نقض تحریم های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد نام 5 شرکت اماراتی به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و همکاری با شرکت ملی نفت ایران، به فهرست شرکت های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه افزوده شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا می کند که این 5 شرکت که مشمول تحریم های ثانویه آمریکا شده و نامشان در فهرست شرکت های تحت تحریم اوفک قرار گرفته است، با شرکت ملی نفت ایران در ارتباط هستند.

در روزهای اخیر مقامات چندین کشور از دولت آمریکا خوسته اند تحریم های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با فرایند شیوع ویروس کرونا مقابله کند؛ اما مقامات آمریکایی -که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می کنند- نه تنها تا به امروز هیچ واکنش مثبتی به این درخواست ها نشان نداده اند، بلکه تحریم های تازه ای را طی چند روز گذشته علیه ایران و افراد و شرکت های که به زعم آنها با ایران همکاری داشته اند، وضع کرده اند.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه سال 97 تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده اند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

اگرچه تحریم های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود پیش بینی کرده اند که با تخلیه شدن اثر تحریم ها، فرایند نزولی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی انتها خواهد یافت.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه های زیادی برای اعمال تحریم های بیشتر در اختیار ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1008

به "آمریکا 5 شرکت اماراتی را به دلیل نقض تحریم های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 5 شرکت اماراتی را به دلیل نقض تحریم های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید