اردوغان: وارد منبج نمی شویم ، ناتو بین ما و تروریسم انتخاب کند

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران آنلاین:رئیس جمهور ترکیه به استقرار ارتش سوریه در مرزهای مشترک با ترکیه و توافق کردها با دولت دمشق واکنش نشان داد و اضافه کرد که قصد ندارند وارد منبج شوند.

اردوغان: وارد منبج نمی شویم ، ناتو بین ما و تروریسم انتخاب کند

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سؤالی درخصوص استقرار ارتش سوریه در مرزهای مشترک با کشورش اعلام کرد، معتقد است در عین العرب(کوبانی) مسئله ای پیش نمی آید و پوتین، رئیس جمهور روسیه رویکرد مثبتی نشان داده است.

او گفت: شایعاتی وجود دارد اما از طریق سفارت روسیه دریافتیم که رویکرد مثبتی در خصوص عین العرب وجود دارد. به نظر می رسد با مسئله ای در این شهر روبه رو نشویم. با روس ها چه در سطح نظامی و چه دیپلماتیک صحبت کرده ایم.

اردوغان اضافه کرد: باوجود قول های آمریکا، منبج هنوز از وجود شبه نظامیان کرد پاکسازی نشده است. ترکیه به آنجا نخواهد رفت در واقع اعراب و صاحبان واقعی اش به آنجا می روند و هدف ما تضمین امنیت آنهاست.

او احتمال داد که در سایه توافق دولت دمشق با نیروهای کرد بر سر استقرار ارتش سوریه در مرزها با ترکیه، مسئله ای در منطقه کوبانی به وجود نیاید.

اردوغان گفت که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به او اعلام کردند که در جریان حقیقت وضعیت ترکیه قرار ندارند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان این که کشورهای عضو ناتو باید مطابق منشور ناتو در مقابله با تروریسم سهیم باشند، اعلام کرد: اولویت ما آزادسازی منبج از تروریست ها و بازگشت غیرنظامیان به این منطقه است. ناتو باید بین ترکیه و تروریست ها انتخاب کند.

شهر عین العرب(کوبانی) در شمال شرق منبج در کرانه های رود فرات و 30 کیلومتری شهر جرابلس واقع شده است که پایگاه مرزی تشکیلات مسلح الترکمانیه، همپیمان ترکیه محسوب می شود.

با توافق نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای دولت این کشور، نیروهای وابسته به نظام سوریه حرکت به سمت شمال این کشور را آغاز کردند و به تدریج در حال در اختیار دریافت شهرک ها و مناطق تحت کنترل کردها هستند تا به این ترتیب به رویارویی با عملیات خصمانه ترکیه بپردازند. در این راستا پیش قراولان ارتش سوریه وارد منبج، عین العرب، شهرک مرزی تل تمر شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 568

به "اردوغان: وارد منبج نمی شویم ، ناتو بین ما و تروریسم انتخاب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: وارد منبج نمی شویم ، ناتو بین ما و تروریسم انتخاب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید