اروپا به جرایم داعشی های بازگشته از عراق و سوریه رسیدگی می نماید

به گزارش مجله ابوذریون، دادگستری اتحادیه اروپا (یوروجاست) از آنالیز جنایات و جرایم جنگی جنگجویان داعش که از عراق و سوریه به اروپا بازگشته اند، اطلاع داد و بر لزوم برقراری عدالت برای قربانیان جنایات این افراد تاکید نمود.

اروپا به جرایم داعشی های بازگشته از عراق و سوریه رسیدگی می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دادگستری اتحادیه اروپا درحالی مدعی رسیدگی به جرایم داعشی های بازگشته از سوریه و عراق نموده است که زمانی بعضی دولت های غربی از تروریست های داعشی حمایت می کردند.

روزنامه نیویوروپ چاپ بلژیک در مطلبی با مضمون یک آژانس اتحادیه اروپا می گوید جنگجویان داعش که به اروپا بازگشته اند، باید به جرایم جنگی محکوم شوند اضافه کرد: جنوساید نتورک (Genocide network) که جرایم جنگی بین المللی را رصد می نماید و مورد حمایت یوروجاست یا دادگستری اتحادیه اروپا است، می گوید جنگجویان داعش که از درگیری ها در عراق و سوریه به اروپا باز می گردند باید به جرم جنایات جنگی و نسل کشی محکوم شوند.

در گزارش رونمایی شده 23 مه (3 خرداد) این شبکه، تاکید شده است که تعدادی از سازمان های تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره و وابستگان آن باید توسط مقامات ملی نه تنها به اتهام جرایم تروریستی بلکه برای جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و غیره تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

در این گزارش آمده است: داعش براساس قوانین بین المللی بشردوستانه به عنوان یک گروه مسلح غیر دولتی سازمان یافته، تمامی موارد را برای محکوم شدن در بخش جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت دارد.

جنوساید نتورک می گوید، اتهامات مربوطه می تواند احتمال حکمی بالاتر و اجرای عدالت بیشتری را برای قربانیان جنایات این گروه بنیادگرا در پی داشته باشد.

لادیسلاو همران Ladislav Hamran رییس دادگستری اتحادیه اروپا (یوروجاست) روز شنبه در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد روز اتحادیه اروپا علیه مصونیت از مجازات تاکید نمود: ما به جهانیان نشان می دهیم که ما نه تنها به شهروندان اروپا که برای کل بشریت اهمیت قائل هستیم. مسئولیت مشترک همه ما این است که عدالت را برای قربانیان بی شمار و افراد آسیب دیده از درگیری های مسلحانه اجرا کنیم.

آلمان، فرانسه، مجارستان، فنلاند و هلند در حال حاضر پرونده هایی مربوط به جرایم تروریستی جنگجویان خارجی در جریان دارند و حتی احکام بعضی از آن ها هم صادر شده است. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1166

به "اروپا به جرایم داعشی های بازگشته از عراق و سوریه رسیدگی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا به جرایم داعشی های بازگشته از عراق و سوریه رسیدگی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید