استرالیا از ردیابی سیگنال های احتمالی هواپیمای مفقود شده مالزی اطلاع داد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: مقام های استرالیایی می گویند سیگنال های بیشتری را ردیابی نموده اند که گمان می رود از هواپیمای گم شده پرواز 370 باشد.

استرالیا از ردیابی سیگنال های احتمالی هواپیمای مفقود شده مالزی اطلاع داد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های استرالیایی می گویند سیگنال های بیشتری را ردیابی نموده اند که گمان می رود از هواپیمای گم شده پرواز 370 باشد.

هواپیمای مسافربری مالزی بیش از 4 هفته پیش ناپدید شد که هزینه مربوط به عملیات جست وجوی آن به بیش از 44 میلیون دلار رسیده است.

صدای روسیه گزارش داد که 26 کشور دنیا در عملیات امداد و نجات و جست وجوی این هواپیمای گمشده مشارکت نموده اند و کشتی ها، هواپیماها، زیردریایی ها و ماهواره های زیادی در این عملیات شرکت داشته اند.

آمریکا به تنهایی میلیون ها دلار برای این عملیات هزینه نموده است. بعضی کشورها مثل چین نیز تاکنون چندین فروند کشتی و هواپیما را برای این عملیات اختصاص داده اند. وزارت دفاع استرالیا نیز اعلام نمود، هزینه مستقیم استفاده از یک کشتی هرروز بیش از 500 هزار دلار است. وزارت دفاع ژاپن آمار دقیقی ارائه ننموده ولی به نظر می رسد هزینه مشارکت در این مأموریت به بیش از 8، 8 میلیون دلار رسیده است.

به نظر می رسد شارژ باطری جعبه سیاه این هواپیما تاکنون به انتها رسیده باشد. بیش از یک ماه از ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری گذشته است. تاکنون فرضیه های زیادی در مورد علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره نمود.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 4 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

هزینه 44 میلیون دلاری برای یافتن این هواپیما معادل پولی است که برای جست وجوی هواپیمای متعلق به شرکت ایرفرانس در سال 2009 میلادی هزینه شده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 468

به "استرالیا از ردیابی سیگنال های احتمالی هواپیمای مفقود شده مالزی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا از ردیابی سیگنال های احتمالی هواپیمای مفقود شده مالزی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید