اعتراضات ضد نژادپرستی در ژنو

به گزارش مجله ابوذریون، هزاران تن از معترضان در شهر ژنو سوئیس دست به برپایی تظاهرات علیه تبعیض نژادی زدند.

اعتراضات ضد نژادپرستی در ژنو

به نقل از خبرگزاری رویترز، قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس شهر مینیاپولیس و انتشار ویدیویی از خشونت یک افسر پلیس که با زانو به گردن وی فشار وارد می نماید و در نهایت او را می کشد، موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در شهرهای سوئیس اعم از لوزان، بازل و همین طور شهر برن و دیگر شهرهای دنیا به راه انداخت.

حدود 5000 معترض در زیر باران، در شهر چند فرهنگی ژنو حین راهپیمایی از پل مون بلان عبور نموده و به سمت دیگر شهر در طول دریاچه ژنو رفتند و یک گروه نیز روی پل برای نشان دادن اعتراضشان زانو زدند.

روی یک بنر معترضان نوشته شده بود: سکوت دیگر یک انتخاب نیست. همچنین روی یک بنر دیگر نیز نوشته بود: نژادپرستی نیز یک بیماری همه گیر است.

رات نوئمی، مدیر گروه Collectif Afrosouisse اظهار کرد: این قرار است نشان دهد که این مساله تنها منحصر به آمریکا نبوده بلکه مشکل مذکور در سوئیس نیز تا حد زیادی حاکم است. و این مشکل نژادپرستی سیستماتیک باید در کشور ما هم مورد ملاحظه و بحث قرار بگیرد.

یک دختر نوجوان سیاه پوست به نام پائولین نیز اظهار کرد: بله، من هر روز از نژادپرستی رنج می برم و فکر می کنم سوئیس نیز گرفتار این مشکل است. سوئیس نیز باید تغییر کند. نژادپرستی در این کشور شاید نسبت به بعضی کشورهای دیگر کمتر شاخص باشد اما در اینجا هم وجود دارد و در عین حال قدرتمند است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1193

به "اعتراضات ضد نژادپرستی در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات ضد نژادپرستی در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید