افتتاح و کلنگ زنی 2728 پروژه گلستان در هفته دولت

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، سیدمناف هاشمی صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری دو هزار و 728 پروژه عمرانی و اقتصادی گلستان با اعتبار 940 میلیارد تومان بهره برداری و کلنگ زنی می گردد.

افتتاح و کلنگ زنی 2728 پروژه گلستان در هفته دولت

وی با بیان این که این پروژه ها برای سه هزار و 770 نفر در استان اشتغال ایجاد می نماید، به جزییات بیشتر اشاره نمود و افزود: از دو هزار و 728 پروژه افتتاحی و کلنگ زنی این ایام، 463 میلیارد تومان پروژه عمرانی و 476 میلیارد تومان پروژه اقتصادی است.

استاندار گلستان با اشاره به این که بیشترین پروژه های هفته دولت به شهرستان گنبدکاووس اختصاص یافته است، ادامه داد: در این ایام 519 پروژه در گنبدکاووس و 279 پروژه در مینودشت به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می گردد.

وی با بیان این که کمترین پروژه های این ایام به بندرترکمن و مراوه تپه اختصاص یافته است، گفت: این دو شهرستان هر کدام 50 پروژه افتتاحی و کلنگ زنی دارند.

هاشمی با بیان این که سال جاری برخلاف سال های گذشته تعداد پروژه های کلنگ زنی بیش از پروژه های افتتاحی است، افزود: کوشش داریم پروژه هاب افتتاحی و کلنگ زنی بخش خصوصی استان را افزایش دهیم.

اعتبار 1050 میلیارد تومانی برای برطرف موانع فراوری

وی توضیح داد: تاکنون از دو یا سه محل هزار و 50 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات به طور مستقیم و غیرمستقیم برای برطرف موانع فراوری در گلستان تخصیص یافته است.

به گفته هاشمی در یک سال گذشته گلستان از صندلی 21 تا 23 کشوری در حمایت از موانع فراوری و واحدهای فراوریی و صنعتی به رتبه چهارم و پنجم رسیده است.

هاشمی با اشاره به این که گلستان رتبه دو یا سوم اعتبارات گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است، بیان نمود: گلستان در گذشته حدود هفت پروژه بوم گردی داشت اما هم اکنون تعداد پروژه های بوم گردی در حال ساخت استان به 90 پروژه رسیده است.

استاندار گلستان اظهار داشت: همچنین سال جاری ایجاد 30 هزار اشتغال را هدف گذاری نموده است که تاکنون هفت هزار و 331 شغل ایجاد گردیده و امیدواریم تا خاتمه شهریور تعادا اشتغال ایجاد گردیده افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 22

به "افتتاح و کلنگ زنی 2728 پروژه گلستان در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح و کلنگ زنی 2728 پروژه گلستان در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید