امارات لیکس از دخالت های پنهان امارات در بحران عربستان و کانادا اطلاع داد

به گزارش مجله ابوذریون، سایت امارات لیکس بیان کرد، طبق اطلاعاتی که در اختیار دارد، ابوظبی به صورت محرمانه در راستای منافع خود در بحران شکل گرفته میان عربستان و کانادا دخالت می نماید.

امارات لیکس از دخالت های پنهان امارات در بحران عربستان و کانادا اطلاع داد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سایت امارات لیکس، متخصص انتشار اخبار و اسناد از دولت ابوظبی با انتشار توئیتی به نقل از بعضی منابع خاص خود خاطرنشان کرد، امارات در راستای سوء استفاده از بحران عربستان و کانادا و تبدیل قرارداد تسلیحاتی این دو کشور به نفع خود، تحت عنوان خدمت به اهداف ائتلاف عربی در یمن، به شکلی محرمانه در این بحران دخالت می نماید.

روابط ریاض و اوتاوا اخیرا شاهد تنش بی سابقه ای بوده است، این تنش از دوشنبه گذشته در پی انتقاد کانادا از بازداشت فعالان مدنی در عربستان و درخواستش برای آزادی فوری آنها شکل گرفت، عربستان این اظهارات را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانست و سفیر کانادا را از این کشور اخراج کرد.

عربستان در سال 2014 قراردادی 15 میلیارد دلاری را با کانادا برای خرید خودروهای زرهی امضا کرد و کار انتقال این خودروها به عربستان در سال 2017 شروع شد. این قرارداد شامل خدمات، تعمیر و نگه داری این خودروها به مدت 15 سال بود.

طبق گزارش رسانه های کانادایی، ارزش کل معاملات تجاری این دو کشور در سال 2017 از چهار میلیارد دلار گذشت و تجهیزات نظامی کانادا بخش عمده این معاملات را تشکیل می دادند.

با وجود اینکه بیشتر کشورهای غربی در راستای حفاظت از منافع مالی بزرگی که در معاملات با عربستان دارند، از طرح مساله حقوق بشر در عربستان خودداری می نمایند اما کانادا آشکارا از این مساله انتقاد کرد، آلمان نیز اوایل امسال میلادی به دلیل تجاوزات ائتلاف عربی در یمن، صادرات اسلحه خود به عربستان را متوقف کرد، سوئد نیز پیش از آلمان قراردادهای تسلیحاتی خود با عربستان را در سال 2015 به دلیل شرایط حقوق بشر در این کشور لغو کرد.

مجلس اروپا اواخر سال گذشته میلادی از کشورهای عضو این مجلس خواست صادرات سلاح به عربستان را به دلیل دخالت ها و اقدامات این کشور در یمن متوقف نمایند.

در پی تعلیق به وجود آمده در تمامی روابط دیپلماتیک و تجاری ریاض با اوتاوا، قرارداد صادرات خودروهای زرهی کانادا به عربستان دچار سرنوشتی نامعلوم شده، به ویژه که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مدت هاست برای توقف این صادرات تحت فشار است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 901

به "امارات لیکس از دخالت های پنهان امارات در بحران عربستان و کانادا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات لیکس از دخالت های پنهان امارات در بحران عربستان و کانادا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید