انتقاد سفیر ایران در چین از دخالت های فراسرزمینی آمریکا

به گزارش مجله ابوذریون، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین ضمن بیان علاقه مندی تهران به گفت وگو با دیگر طرف های حاضر در برجام تاکید نمود، با آمریکا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

انتقاد سفیر ایران در چین از دخالت های فراسرزمینی آمریکا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در گفت وگو با یک رسانه چینی از تسری دادن قوانین داخلی به خارج که به واسطه آن در امور دیگر کشورها دخالت می نماید، انتقاد کرد.

محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین یکشنبه در حاشیه برگزاری سمپوزیوم سینگهوا در گفت وگو با نشریه انگلیسی زبان گلوبال تایمز درباره وضعیت برجام گفت: برجام حاصل گفت وگوهای طولانی ایران و گروه 1+5 است، اما آمریکا از این توافق کنار کشید و با دخالت دادن فراسرزمینی قوانین داخلی بر ایران فشار وارد کرد. این امر مورد قبول ایران نیست، با این وجود ما توافق را نقض نکردیم. بر اساس برجام، ما اقدام هایی را انجام داده ایم و به دیگر طرفهای درگیر در آن نیز گفته ایم که اگر خواهان ماندن ایران در این توافق هستند، باید وضعیت طوری گردد که ما نیز از آن سود ببریم. بنابر این، منتظر می مانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

سفیر ایران در چین

وی در ادامه گفت: ایران مهلت دو ماهه ای را برای گفت وگو داده و ما درها را نمی بندیم و اهل مذاکره و گفت وگو هستیم. اما نمی توانیم با آمریکا گفت وگو کنیم، زیرا آن ها توافق تایید شده توسط شورای امنیت سازمان ملل مطابق با قطعنامه 2231 را نقض کردند. باید صبر کنیم و ببینیم که کشورهای اروپایی و دیگر حاضران در برجام برای حفظ این توافق چه اقدام هایی را انجام می دهند.

سفیر ایران در چین درباره نقش محوری این کشور در خصوص برجام گفت: چین حامی برجام است و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران آدینه گذشته با وانگ یی همتای خود دیدار کرد. پکن همیشه از برجام حمایت نموده و ما از نقش این کشور در این زمینه قدردانی می کنیم.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین نیز دوشنبه شب به وقت تهران در نشست مطبوعاتی هفتگی از روابط تجاری و مالی پکن -تهران دفاع کرد و آن را قانونی برشمرد. (جزئیات بیشتر)

چین بارها مخالفت خود با اقدام های ضد ایرانی آمریکا را ابراز داشته است. این کشور از جمله خریداران عمده نفت خام از ایران است. موسسه ریفینیتیو اکون روز شنبه در همین زمینه خاطرنشان کرد که با وجود تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، یک فروند نفتکش حامل 130 هزار تن نفت کوره ایران در بندر ژوشان در چین تخلیه شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 232

به "انتقاد سفیر ایران در چین از دخالت های فراسرزمینی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سفیر ایران در چین از دخالت های فراسرزمینی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید