بازداشت یک شاهزاده سعودی دیگر در عربستان

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، دیده بان حقوق بشر در سایت رسمی خود اعلام کرد که مقامات سعودی یکی دیگر از شاهزادگان این کشور را بازداشت و در مکانی نامعلوم پنهان کرده اند.

بازداشت یک شاهزاده سعودی دیگر در عربستان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در گزارش این سازمان آمده است: نیروهای امنیتی عربستان شاهزاده فیصل بن عبدالله آل سعود فرزند ملک عبدالله پادشاه درگذشته عربستان سعودی را در مارس 2020 بازداشت کردند.

این شاهزاده سعودی پیشتر ریاست سازمان هلال احمر عربستان را بر عهده داشت.

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است، مقامات سعودی با اعلام محل بازداشت وی و یا شرایط او مخالفت کرده اند.

منابع نزدیک به خاندان سعودی در گفتگو با سازمان دیده بان حقوق بشر گفتند که احتمالاً این شاهزاده سعودی با استفاده از زور به مکان نامعلومی برده شده است.

شاهزاده فیصل پیش از این نیز در نوامبر 2017 در جریان موج بازداشت ها در عربستان سعودی موسوم به بازداشت های هتل کارلتون حضور داشته است.

دیده بان حقوق بشر گفت که با وجود نقدها، اقدامات غیرقانونی مقامات سعودی در جریان حکمرانی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ادامه دارد و شاهزاده فیصل به صدها بازداشتی دیگر در این کشور بدون هیچ پایه و اساس قانونی اضافه شد.

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است که شاهزاده فیصل از دسامبر 2017 تا به امروز هیچ انتقاد علنی علیه ریاض نکرده و به دلیل بیماری قلبی ممکن است تحت فشار قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1132

به "بازداشت یک شاهزاده سعودی دیگر در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یک شاهزاده سعودی دیگر در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید