بی ثباتی قوانین و مقررات، مسائل تحریم را دو چندان کرده است

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس اتاق تعاون ایران گفت: فقط بخشی از بی ثباتی قیمت ها مربوط به تحریم است، اما تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی متولیان، آثار تحریم را دوچندان کرده و به مانعی بر سر راه تولید تبدیل شده است.

بی ثباتی قوانین و مقررات، مسائل تحریم را دو چندان کرده است

بهمن عبدالهی در مورد موانع تولید در کشور، گفت: در حال حاضر سه مانع عمده در جهت تولید کشور وجود دارد؛ مورد نخست غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات است، مورد دوم بی ثباتی مقررات، دستورات و آئین نامه های دستگاه های اجرایی و مورد سوم عدم تأمین مالی کافی است.

رئیس اتاق تعاون ایران اضافه کرد: بخشی از علت بی ثباتی قیمت مواد اولیه ناشی از تحریم است و نمی توان تحریم را نادیده گرفت اما بخشی هم به تصمیمات داخلی برمی شود که اثرات تحریم ها را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: در موضوع دوم یعنی بی ثباتی مقررات باید بگویم که این مساله دیگر به تحریم مربوط نیست بلکه مستقیم به تصمیمات داخلی مربوط می شود. در واقع هر روز تصمیمات خلق الساعه و بعضاً بدون مطالعه و غیرکارشناسی گرفته و ابلاغ می شود که آثار سو آن را مدتی بعد به صورت مستقیم در تولید می بینیم.

عبدالهی گفت: مورد سوم یعنی عدم تأمین مالی هم به تحریم مربوط نمی شود. وقتی هر روز در کشور فریاد می زنیم که رشد نقدینگی غیرقابل کنترل شده و به تعبیری روزی دو هزار میلیارد تومان به آن اضافه می شود یعنی باید با سیاست هایی این نقدینگی را به بخش های تولیدی و مولد کشور هدایت کرد که این امر با تصمیمات داخلی امکان پذیر است.

رئیس اتاق تعاون ایران شرح داد: بنابراین ما می توانیم فشار تحریم را در بخشی از بی ثباتی قیمت مواد اولیه و محصولات ببینیم ولی در مسائل دیگر بحث داخلی مطرح بوده و متولیان باید امور را تسهیل کنند.

وی تاکید کرد: اگر این 3 مشکل به نحوی حل شود حتماً شاهد جهش تولید خواهیم بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1462

به "بی ثباتی قوانین و مقررات، مسائل تحریم را دو چندان کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ثباتی قوانین و مقررات، مسائل تحریم را دو چندان کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید