تاکید دوباره چین بر لغو تمام تحریم&zwnjهای هسته&zwnjای ایران

به گزارش مجله ابوذریون، وزارت خارجه چین بار دیگر از دولت جدید آمریکا خواست تا در اسرغ وقت تمام تحریم های هسته ای ایران را لغو کند.

تاکید دوباره چین بر لغو تمام تحریم&zwnjهای هسته&zwnjای ایران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود درباره مسائل مختلف ازجمله اظهارات مقامات دولت احتمالی جو بایدن پیرامون توافق هسته ای ایران به اظهار نظر پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ژائو در پاسخ به سوال شبکه CCTN درباره اظهارات روز دوشنبه جیک سولیوان، نامزد تصدی پست مشاور امنیت ملی آمریکا درباره این مسئله که دولت جو بایدن خواهان محدود کردن ایران با بازگشت به توافق هسته ای و پایبندی ایران به مفاد این توافق است و می تواند چارچوب مذاکرات بعدی درخصوص موضوعات گسترده تر را فراهم سازد گفت: چین به گزارشات مرتبط توجه می نماید. ما امیدواریم که دولت جدید آمریکا به برجام بازگشته، در اسرع وقت و بدون قید و شرط پایبندی خود (به توافق) را از سر گرفته، تمام تحریم های مرتبط را لغو نموده، اقدامات دقیقی برای اجرای وظایف انجام داده و به سمت فرایند حل سیاسی موضوع هسته ای ایران و تضمین صلح و ثبات منطقه ای حرکت کند.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز دوشنبه درباره توافق هسته ای ایران و ادعای وزیر خارجه آلمان که گفته بود در این توافق باید به موضوع برنامه هسته ای تهران نیز رسیدگی گردد گفته بود: شرایط هسته ای ایران بسیار پیچیده و حساس است که تغییرات اساسی در قواعد آن ایجاد شده است. چین همچنان معتقد است که بدون توجه به تغییر شرایط، حفظ و اجرای برجام باید پیش شرط هر راهکار سیاسی و دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران باید باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1510

به "تاکید دوباره چین بر لغو تمام تحریم&zwnjهای هسته&zwnjای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دوباره چین بر لغو تمام تحریم&zwnjهای هسته&zwnjای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید