ترامپ احتمالا بازداشتگاه های مخفی سیا را احیا می نماید

به گزارش مجله ابوذریون، دونالد ترامپ احتمالا دستوری صادر خواهد نمود که منجر به احیای برنامه سیا برای نگهداری مظنونان تروریست در زندان های مخفی خارج از کشور که به بلک سایت (Black Site)معروف است، خواهد شد این زندان ها به استفاده از شیوه های خشن بازپرسی همراه با شکنجه معروف هستند.

ترامپ احتمالا بازداشتگاه های مخفی سیا را احیا می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این زندان ها در زمان جنگ با تروریسم جورج دبلیو بوش بعد از حادثه 11 سپتامبر برای نگهداری مظنونان تروریست استفاده می شدند اما باراک اوباما رسما دستور بستن آنها را صادر کرد.

هرگونه بازگشت به تاکتیک های ضد ترور دولت بوش از جمله زندان های مخفی و شیوه های خشن بازپرسی و شکنجه می تواند متحدان کلیدی آمریکا در جنگ با گروه های شبه نظامی نظیر القاعده و داعش را به عقب نشینی وادارد.

به گفته مقام ها انتظار می رود ترامپ این دستور را ظرف چند روز آینده امضا کند.

گفته شده که دستور آنالیز مجدد احیای برنامه بازپرسی از تروریست های مهم در خارج از آمریکا به مقام های ارشد داده شده و گفته شده این موضوع مورد آنالیز قرار گیرد که آیا سازمان سیا این مراکز را تحت نظر داشته باشد یا خیر.

شون اسپایسر، سخگوی دولت ترامپ گفته پیش نویس این دستور در اسناد کاخ سفید نیست این پیش نویس که توسط روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید شامل یک بخش مفقود شده است که نشان می دهد احتمالا متن کامل برای امضا به ترامپ داده نگردد.

پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که دولت ترامپ این سند را ننوشته است. وی گفت: تصور من این است که این دستور توسط فردی که در دورن انتقال قدرت فعالیت می نموده نوشته شده که در ددولت ترامپ مسئولیتی ندارد این دستور دولت ترامپ نیست.

در پیش نویس دستور ترامپ دستور بازنگری بر روش های بازپرسی از مظنونان تروریست باز نگه داشتن مراکز بازداشتی در پایگاه گوانتانامو و ارسال زندانیان جدید به این زندان دیده می گردد.

همچنین در این سند عبارت جنگ جهانی با تروریسم به جنگ با اسلام افراطی تبدیل شده است عبارتی که ترامپ بارها استفاده نموده است.

زندان های مخفی سیا در لهستان، لیتوانی، رومانی، تایلند و افغانستان هستند. در سال 2006 دولت بوش به استفاده از شیوه های خشن بازپرسی انتها داد و همه این مراکز به جز یکی از آنها در کابل را تعطیل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 443

به "ترامپ احتمالا بازداشتگاه های مخفی سیا را احیا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ احتمالا بازداشتگاه های مخفی سیا را احیا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید