ترامپ از توافق با چین اطلاع داد

به گزارش مجله ابوذریون، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه از نهایی شدن مرحله نخست توافق تجاری با چین اطلاع داد و تاریخ امضای این توافق را بیان کرد.

ترامپ از توافق با چین اطلاع داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (سه شنبه) از نهایی شدن توافق تجاری با چین خبر داده است.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: من روز 15 ژانویه (25 دی) توافق تجاری بسیار بزرگ و جامع مان با چین را امضا خواهم کرد. این مراسم در کاخ سفید برگزار خواهد شد. نمایندگان رده بالای چین حاضر خواهند بود. در تاریخی دیگر به پکن خواهم رفت، جایی که گفت وگوها بر سر مرحله دوم شروع خواهند شد.

اوایل ماه جاری میلادی بود که چین و آمریکا از حصول توافق در فاز نخست مذاکرات تجاری با یکدیگر خبر دادند تا از این طریق به ماه ها مذاکرات و بیش از یک سال تنش تجاری انتها دهند.

در قالب این توافق قرار است آمریکا اعمال تعرفه بر کالاهای چینی را کاهش داده و در عوض چین هم واردات از آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. چین قصد داشت بر واردات چند کالای آمریکایی نظیر ذرت، گندم، خودرو و قطعات یدکی تعرفه اعمال کند، اما پس از اعلام توافق، از اجرای این اقدام منصرف شده است.

پکن اعلام نموده لغو تعرفه واردات در دیگر کالاهای آمریکایی را تا دور بعدی مذاکرات لغو نخواهد کرد.

با آنکه ترامپ اعلام نموده مذاکرات برای فاز دوم توافق تجاری به سرعت شروع خواهد شد، چینی ها می گویند این مذاکرات به نحوه اجرای فاز نخست توافق بستگی دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 711

به "ترامپ از توافق با چین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از توافق با چین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید