ترکیه مدعی حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه شد

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که این کشور در پاسخ به حمله هوایی بامداد امروز، 200 مقر ارتش سوریه را از زمین و هوا هدف قرار داده است.

ترکیه مدعی حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل فارس، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (آدینه) مدعی شد که این کشور پاسخ سختی به حمله هوایی ارتش سوریه علیه نیروهای ترکیه در ادلب داده است.

به نوشته وبگاه شبکه تی آر تی، او مدعی شد که جنگنده ها و توپخانه ترکیه 200 مقر ارتش سوریه را هدف قرار داده اند و این حملات منجر به انهدام پنج بالگرد، 23 تانک و سامانه دفاعی و کشته و زخمی شدن 309 نفر از ارتش سوریه شده است.

حلوصی آکار در ادامه مدعی شد که علی رغم اعلامیه وزارت دفاع روسیه، حضور نیروهای ترکیه هماهنگ شده و مقامات روسی از محل حضور نیروهای ترکیه مطلع بودند و هیچ کدام از عناصر مسلح در کنار نیروهای ترکیه حضور نداشتند.

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد: ما پس از حمله اول هشدار داده بودیم، اما بمباران های هوایی ادامه یافت و حتی خودروهای امدادی را نیز هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه امروز درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه شرح داد: آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر).

34 نظامی ترکیه بامداد امروز (آدینه) در حمله هوایی که در نزدیکی روستای الباره، واقع در جبل الزاویه، در حومه استان ادلب رخ داد، کشته شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 955

به "ترکیه مدعی حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه مدعی حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید