تظاهرات هزاران کارمند معترض در پاکستان

به گزارش مجله ابوذریون، تظاهرات هزاران نفر از کارمندان دولتی روز چهارشنبه در شهر اسلام آباد منجر به درگیری و خشونت میان معترضان و نیروهای پلیس و امنیتی شدن پایتخت شد.

تظاهرات هزاران کارمند معترض در پاکستان

شبکه های خبری پاکستان ساعاتی قبل از پیشروی هزاران نفر از کارمندان متعلق به وزارتخانه ها و نهادهای مختلف دولتی به سمت منطقه قرمز شهر اسلام آباد جایی که نهادهای مهم دولتی و سفارتخانه های خارجی واقع شده است، خبر دادند.

تظاهرنمایندگان که به عدم افزایش حقوق و مزایا برای کارمندان از سوی دولت پاکستان معترض بودند، در مقابل خیابان منتهی به وزارتخانه های مهم تجمع نموده و کوشش داشتند تا به سمت مجلس و کاخ نخست وزیری راهپیمایی نمایند.

پیشروی معترضان در منطقه قرمز اسلام آباد باعث واکنش نیروهای امنیتی در محل شد و پس از آن پلیس و تظاهرنمایندگان درگیر شده و نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور پرتاب و اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

شبکه های خبری پاکستان از بازداشت ده ها نفر از کارمندان متعرض توسط نیروهای پلیس خبر داده درحالی که دولت این کشور با هشدار به معترضان نسبت به تخریب فضای امنیتی در پایتخت اعلام نمود که به اعتراض کارمندان دولتی احترام می گذارد اما اجازه قانون شکنی به هیچ کس را نخواهد داد.

درپی تظاهرات کارمندان دولتی در اسلام آباد، تدابیر امنیتی در بخش های مختلف پایتخت پاکستان از جمله منطقه دیپلماتیک و خیابان های منتهی به مجلس، وزارتخانه ها، کاخ نخست وزیری و ریاست جمهوری تشدید شده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1623

به "تظاهرات هزاران کارمند معترض در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران کارمند معترض در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید