تفاهمات ایران و چین در خصوص گشایش اعتبار برای تامین اقتصادی پروژه ها

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران:وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در گشایش اعتبارات اسنادی تفاهماتی با چین اجرا شده است گفت: انتظار داریم علاوه بر تامین اقتصادی پروژه ها همکاری بین ایران و چین در بخش سرمایه گذاری مستقیم نیز افزایش پیدا کند.

تفاهمات ایران و چین در خصوص گشایش اعتبار برای تامین اقتصادی پروژه ها

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده امروز با حضوردر نشست همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و چین با اشاره به اینکه در جریان ملاقات های متعدد خود با فعالان چینی تفاهمات مناسبی در حوزه های اقتصادی، اعتباری و بانکی ، صنعت ، معدن وتجارت ، شهرسازی ، حمل و نقل و تجارت و ارتباطات انجام شده است گفت: دو کشور چین و ایران از پایه گذاران تمدن بشری به شمار می آیند که دارای سوابق متعددی هستند.

وی اضافه نمود: گرچه حجم تبادلات تجاری میان ایران و چین هر ساله ارقام مناسبی را نشان می دهد این درصدها با توجه به پتانسیل و ظرفیت کشور کافی نبوده و باید با افزایش بیشتری همراه گردد.

نعمت زاده ضمن بیان این مطلب که در همایش امروز حدود 100 شرکت حضور پیدا نموده اند اضافه نمود: درصددیم با چشم اندازهای مناسب مبادلات خود را با این کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به این مطلب که توان اقتصادی و پتانسیل شرکت های چینی و ایرانی در حوزه های صنعت، معدن، پتروشیمی، نفت با پتاسیل های زیادی همراه است اضافه نمود: فرصت های همکاری در دو کشور می تواند به وسیله سرمایه گذاری های مشترک و تامین پروژه های زیربنایی با تقویت بیشتری همراه گردد. البته در تامین اقتصادی پروژه ها همکاری های ایران و چین شروع شده است که بر همین اساس در دو سال گذشته حدود 20 میلیارد دلار قرارداد تجاری میان ایران و چین منعقد شده که نصف آنها به مرحله گشایش اعتبار رسیده است.

نعمت زاده اضافه نمود: در دو طرح فولادی و دو شرکت آلومینیوم از جمله طرح هایی است که در تامین اقتصادی پروژه های آنها همکاری های مناسبی با طرف چینی انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تاحدودی در گشایش اعتبارات اسنادی نیز تفاهماتی با چین انجام شده است گفت: انتظار داریم علاوه بر تامین اقتصادی پروژه ها همکاری بین ایران و چین در بخش سرمایه گذاری مستقیم نیز افزایش پیدا کند تا در نتیجه آن بتوانیم از امکانات دو کشور برای ارتقای سطح اقتصادی ایران وچین استفاده کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود ضمن بیان این مطلب که زیرساخت های فیزیکی و اقتصادی مناسبی برای استفاده از ظرفیت اقتصادی چین انجام شده است گفت: ایران به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب می تواند با همکاری چین استفاده جدیدی را از جاده ابریشم به معنی واقعی خود داشته باشد تا در راستای آن همکاری اقتصادی کشورهای حاشیه جاده با تقویت بیشتری همراه گردد.

نعمت زاده با ابراز امیدواری از اینکه در راستای تفاهمات انجام شده میان هیئت ایرانی و چینی بتوانیم پتانسیل موجود بین دو کشور را بالفعل تبدیل کنیم گفت: ما در وزارت صنعت تدابیر مناسبی را به وسیله همکاری با طرف چینی انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 480

به "تفاهمات ایران و چین در خصوص گشایش اعتبار برای تامین اقتصادی پروژه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهمات ایران و چین در خصوص گشایش اعتبار برای تامین اقتصادی پروژه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید