تمجید سیاستمداران هندی از افتتاح کریدور مالی کرتارپور توسط عمران خان

به گزارش مجله ابوذریون، تعدادی از سران سیاسی هند ضمن حضور در مراسم افتتاحیه کریدور مالی کرتارپور اقدام عمران خان را تلاشی برای توسعه روابط دو کشور دانستند.

تمجید سیاستمداران هندی از افتتاح کریدور مالی کرتارپور توسط عمران خان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، همزمان با افتتاح کریدور مالی کرتارپور در مرز مشترک هند و پاکستان جمعی از مسئولین سیاسی کشور هند به پاکستان سفر کردند.

در این مراسم که اهمیت بسیار ویژه ای برای اتباع سیک مذهب هند داشت مو موهن سینگ نخست وزیر سابق این کشور حضور یافته و گفت: افتتاح این جهت باعث خوشحالی سیک مذهبان دنیا شده است و به نظر من می تواند اقدام خوبی برای گسترش همکاری ها باشد.

وی توضیح داد: این اقدام دولت پاکستان می تواند باعث افزایش همکاری های منطقه ای و شروع مذاکره میان دو کشور هند و پاکستان باشد.

دامریندر سینگ سروزیر ایالت پنجاب هند نیز یکی از میهمانان ویژه این برنامه بود و گفت: 70 سال است سیک مذهبان از ما چنین توقعی داشتند و در دوران حکومت عمران خان این اتفاق رخ داد.

وی گفت: اینک اتباع سیک مذهب می توانند به راحتی راهی پاکستان شده و در آرامگاه بینانگذار مذهب خود حضور پیدا نمایند.

نوجوت سینگ که پیش از این یکی از نمایندگان حزب حاکم هند بود نیز طی سخنانی گفت: 72 سال هیچ کس خواسته سیک مذهبان را نشنید و این باعث افتخار است که عمران خان حاضر به افتتاح این کریدور مالی در خاک پاکستان شد.

وی اضافه کرد: سیک مذهبان حامی عمران خان هستند و می دانند که او این کار را برای راحتی و آسایش آنها انجام داده است.

لازم به ذکر است دولت اسلام آباد با همراهی دهلی نو این کریدور مالی را ایجاد نموده تا اتباع سیک مذهب هندی بتوانند بدون احتیاج به گذرنامه و ویزا به پاکستان سفر نموده و در آرامگاه بینانگذار خود حضور پیدا نمایند.

مقبره باباگرونانک بینانگذار مذهب سیک در خاک پاکستان قرار گرفته است و پیش از این سفر سیک مذهبان با محدودیت های زیادی همراه بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 550

به "تمجید سیاستمداران هندی از افتتاح کریدور مالی کرتارپور توسط عمران خان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید سیاستمداران هندی از افتتاح کریدور مالی کرتارپور توسط عمران خان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید