توسعه فناوری های ابری به وسیله 17 شرکت داخلی، افزایش سرعت اینترنت در اکوسیستم دانش بنیان

به گزارش مجله ابوذریون، 17 شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری به عرصه توسعه فناوری های ابری ورود کردند تا بازار داخلی این صنعت رونق گیرد.

توسعه فناوری های ابری به وسیله 17 شرکت داخلی، افزایش سرعت اینترنت در اکوسیستم دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیشرفت مداوم فناوری در دهه اخیر، فناوری های ابری یا رایانش ابری را جایگزین روش های سنتی نموده است تا تمام کاربران در سرتاسر دنیا بتوانند به هر آنچه احتیاج دارند حتی به وسیله گوشی تلفن همراه دسترسی داشته باشند. به همین علت صندلی فناوری ابری در سال های آینده بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زیرا این فناوری دنیا اطلاعات و ارتباطات را به گونه ای تغییر داده که زمان و مکان مفهوم واقعی خود را از دست داده اند.

فناوری ابری نوعی از برون سپاری برنامه هایی است که به وسیله کامپیوتر انجام می شوند. به وسیله این فناوری کاربران می توانند از هر مکان و در هر زمان به اطلاعات ذخیره شده دسترسی داشته باشند و شرکت ارائه کننده خدمات میزبانی وب این بستر را برای آنها فراهم می آورد.

این تکنولوژی کاربردی در کشور با حمایت ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کوشش 17 شرکت دانش بنیان و خلاق بازاری پررونق دارد و احتیاجها با توانی بومی و داخلی پاسخ گرفته است.

شرکت راه حل آینده زمین یکی از شرکت هایی است که با ارائه سرویس پردازش ابری و راه حل جامع ابری به این حوزه ورود نموده است. بعلاوه شرکت رایانش ابری پیشرو هم شرکت دیگری است که زیرساخت سرویس های ابری دانش بنیان را ارائه نموده است.

از دیگر شرکت های فعال در این حوزه می توان به شرکت هوشمند آرنا سورین اشاره نمود؛ مجموعه ای که ابر سورین (سرویس زیرساخت ابری) را طراحی و فراوری نموده است. اتفاق دیگری که در این حوزه افتاده است طراحی محصولی به نام نت بند است که با کوشش شرکت ایمن دابا پارسیان به بازار عرضه شده است.

پارسان لین ارتباطات هم مجموعه دیگری است که پا به این عرصه فناورانه گذاشته و با ارائه اینترنت پرسرعت ای دی اس ال به احتیاج کاربران پاسخ داده است. از دیگر مجموعه های فعال حوزه فناوری های ابری می توان به شرکت پگاه داده کاوان شریف اشاره نمود. شرکتی که با طراحی و فراوری بکتوری (زیرساخت ابری) به توسعه فناورانه این حوزه یاری نموده است.

نویان ابر آروان، هوشمند آرنا سورین، فناوران اطلاعات و ارتباطات ستاک، طرح و توسعه اتصال یکپارچه، سامانه نگار آتنا، توسعه سیستم توانا، فن افزارهای هوشمند فراسو، توسعه فن آوری اطلاعات نوآوران هوشمند، پارس پروا سیستم و پارس پروا سیستم هم دیگر شرکت های فعال این حوزه هستند.

محصولات دیگری که در این حوزه فراوری شده است شامل سرویس ارائه زیرساخت ابری، سامانه مدیریت ابرریانه مبتنی بر کلاستر سورین، سامانه ابری مولد پورتال و تبادل اطلاعات کسب و کار دیجیتال دیجیتالPGP، اتاق ابری ویدئوکیک، ابرینو (فضای ذخیره سازی و پشتیبان گیری ابری)، سامانه ابری آسمون و سکوی ابری آوا می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1859

به "توسعه فناوری های ابری به وسیله 17 شرکت داخلی، افزایش سرعت اینترنت در اکوسیستم دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فناوری های ابری به وسیله 17 شرکت داخلی، افزایش سرعت اینترنت در اکوسیستم دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید