توضیحات وزیر راه درباره پیش فروش متری مسکن در بورس ، سقف افزایش اجاره بها در شهرهای مختلف کشور

به گزارش مجله ابوذریون، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش فروش متری مسکن در بورس گفت: بحث مسکن در بورس امر پیچیده ای است و قابل انجام سریع نیست به همین دلیل صندوق تامین سرمایه زمین و مسکن تشکیل داده ایم.

توضیحات وزیر راه درباره پیش فروش متری مسکن در بورس ، سقف افزایش اجاره بها در شهرهای مختلف کشور

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات دولت جهت کنترل نوسانات بازار مسکن گفت: نوسانات بازار مسکن متاثر از نوسانات بازارهای موازی ارز و طلاست و متغیر اصلی بازار مسکن هستند و وقتی منابعی که برای تامین سرمایه وارد بازار مسکن می گردد التهاب آور است.

وی گفت: برای ما بسیار حائز اهمیت است که خانواده های فاقد مسکن در کشور را شناسایی و پروژه ای آغاز کنیم که صاحب خانه شوند به همین دلیل طرح مسکن ملی را پایه گذاری نموده و در حال اجراست و یک میلیون و 600 هزار نفری که ثبت نام نموده اند حدود 800 هزار نفر واجد شرایط بوده و این تعداد نیز مجدد در حال پالایش هستند که معدل پذیرش این افراد 34 سال سن و قشر جوان فاقد مسکن و مسکن اولی هستند.

اسلامی اضافه نمود: در رابطه با بحث اجاره بها با توجه به شدت شیوع کرونا در کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی در مرحله اول برای جلوگیری از اسباب کشی مستاجرها 2 ماه تخلیه منزل با تاخیر انجام گردد و در مرحله دوم مصوبه حداکثر سقف افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد، 7 کلان شهر 20 درصد و در سایر شهرها نیز 15 درصد مصوب شده است که صاحب خانه ها باید از این مصوبه تبعیت نمایند و چنانچه مستاجری نیز تعهدات خود را انجام ندهد بر اساس حکم موظف است طی 2 ماه خانه را تخلیه و همچنین اگر صاحب خانه ای ملک خود را به فروش برساند و کد رهگیری بگیرد، مستاجر تا 2 ماه مهلت دارد که خانه را تخلیه کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش فروش متری مسکن در بورس بیان کرد: بحث مسکن در بورس امر پیچیده ای است و قابل انجام سریع نیست به همین دلیل صندوق تامین سرمایه زمین و مسکن را تشکیل داده ایم و با بورس مذاکراتی صورت گرفته که منابعی که مردم نیازمند مسکن نیستند ولی علاقه مند به سرمایه گذاری در زمین و مسکن هستند بتوانند منابع خود را تبدیل به سهام نمایند که امیدواریم به زودی قابل اجرا گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1137

به "توضیحات وزیر راه درباره پیش فروش متری مسکن در بورس ، سقف افزایش اجاره بها در شهرهای مختلف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر راه درباره پیش فروش متری مسکن در بورس ، سقف افزایش اجاره بها در شهرهای مختلف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید