حقوق کارکنان دولت کاهش می یابد؟

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه تلویزیونی از ضرورت کاهش ولخرجی های دولت و کاهش حقوق مدیران و نجومی بگیران خبر داده بود.

حقوق کارکنان دولت کاهش می یابد؟

میرکاظمی گفته بود این موارد راهکارهایی است که با یاری آنها می توان دخل و خرج را متناسب کرد و ترمز هزینه های دولت را کشید. پس از این سخنان بود که گفته شد دولت احتمالا در نظر دارد حقوق کارکنان خود را کاهش دهد.

اما آیا خبر کاهش حقوق کارکنان دولت جدی است؟ اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه می گوید که دولت قصد کاهش حقوق کارکنان خود را ندارد. سازمان برنامه و بودجه در یک اطلاعیه رسمی اعلام نموده: کاهش حقوق کارکنان دولت کذب محض است.

این سازمان خاطرنشان کرد: اخبار و مطالبی که در خصوص کاهش حقوق کارمندان و کارکنان دولت در بعضی از شبکه های اجتماعی به نقل از مسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده کذب محض است.

این سازمان اعلام نموده سیاست متناسب سازی درآمدها و هزینه ها به وسیله افزایش بهره وری و اطلاحات ساختاری ادامه می یابد و در بودجه سال آینده با جدیت دنبال می گردد.

پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود: بودجه سال 1400 اساساً متناسب طراحی نشده است و اگر بخواهیم طبق روال، در سال آینده هم ضریبی را بر بودجه سال جاری اضافه و بودجه سال 1401 را تدوین کنیم مشکل جدی خواهیم داشت.

او گغته بود راه چاره تناسب دخل و خرج دولت، کشیدن ترمز ول خرجی ها، کم کردن از ریخت وپاش های بی فایده و کاهش حقوق مدیران و نجومی بگیران است و اگر مسئولان در حد کارمندان حقوق بگیرند می توان از کارمندان هم انتظار تحمل کاهش حقوق شان (البته به صورت پلکانی) را داشت!

این خبر در فضای عمومی بازتاب گسترده ای داشت و به اسم تصمیم دولت برای کاهش حقوق کارکنان تلقی شد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1926

به "حقوق کارکنان دولت کاهش می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق کارکنان دولت کاهش می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید