خبرنگاران اورژانس اجتماعی ایرانشهر به حدود 700 نفر خدمات ارائه کرد

به گزارش مجله ابوذریون، زاهدان- خبرنگاران- رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حدود 700 نفر از ابتدای سالجاری تا به امروز از خدمات اورژانس اجتماعی این شهرستان بهره مند شدند.

خبرنگاران اورژانس اجتماعی ایرانشهر به حدود 700 نفر خدمات ارائه کرد

ابراهیم نرماشیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: گروه هدف اورژانس اجتماعی زوج های متقاضی طلاق، زنان در معرض آسیب های اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل و بچه ها آزار دیده هستند.

وی توضیح داد: اورژانس اجتماعی به عنوان مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب به منظور جلوگیری از انحراف آنان فعالیت می نماید.

ریس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه هر روز با شکل جدیدی از آسیب ها در جامعه روبه رو هستیم احتیاج است دانش و آگاهی مردم نسبت به این مسائل افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: تمام خدمات روان درمانی، مشاوره ای و تخصصی به جامعه هدف به صورت رایگان ارائه می گردد.

نرماشیری با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب های خانوادگی از جمله طلاق اظهارداشت: تمام پرونده های طلاق از سوی اورژانس اجتماعی آنالیز می گردد به طوریکه با انجام فعالیت های مشاوره ای و ارائه خدمات مشورتی نقش قابل توجهی در کاهش آمار طلاق داشته است.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر اعلام کرد: اعتیاد یکی از عوامل مهم از هم پاشیدگی بنیان خانواده در منطقه است که باید با توزیع کنندگان موادمخدر با هدف حفظ ارکان خانواده به صورت جدی برخورد گردد.

وی ادامه داد: این مرکز اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی درآینده انجام می دهد.

نرماشیری گفت: اصول اورژانس اجتماعی شامل یاری به پیشگیری آسیب ها در اجتماع، همکاری درون سازمانی و برون سازمانی، انجام کارتیمی، رویکرد علمی در مداخلات، مساله یابی به موقع و توانمندسازی جامعه هدف است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1573

به "خبرنگاران اورژانس اجتماعی ایرانشهر به حدود 700 نفر خدمات ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اورژانس اجتماعی ایرانشهر به حدود 700 نفر خدمات ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید