خبرنگاران تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار و چند خبر از اردستان

به گزارش مجله ابوذریون، کاشان - خبرنگاران - تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار، چهار واحد مسکونی معلولان افتتاح می گردد و ساخت 681 واحد مسکونی تعریف شده است از جمله خبرهای روز شنبه شهرستان اردستان در شمال اصفهان است.

خبرنگاران تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار و چند خبر از اردستان

زنان کارگر سرپرست خانوار در اردستان تجلیل شدند

16 زن کارگر سرپرست خانوار در اردستان به مناسب روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت) تجلیل شدند.

فرماندار اردستان در این آیین با بیان اینکه در شرایط سخت مالی، دولت سعی نموده است با نگاه حمایتی به قشرهای آسیب پذیر در زمینه کمک های ماهیانه و تسهیلات اشتغال کمک کند، اضافه نمود: شرایط خاصی طی چند سال گذشته در کشور حاکم بوده است که تدابیر دستگاه های اجرایی آنچنان که باید و شاید سبب ایجاد فضای امید و نشاط نشده است.

تاملی با اشاره به روزهای سختی که مسایل مالی، خانواده هایی را که هم زن هم مرد در حال کار هستند را دچار مشکل نموده است، گفت: با این وجود زنان سرپرست خانوار در حوزه مالی نقش مرد خانواده را به صورت پررنگ ایفا می نمایند.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته با پیگیری های اجرا شده شاهد تحول و رونق در حوزه اشتغال و ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم که طی یک سال گذشته حداقل یک هزار نفر اشتغال جدید از سوی بنگاه های مالی برای بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند و این جدای از آمار پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی دستگاه ها و بنیاد برکت با پیگری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه حداقل تا خاتمه سال 500 اشتغال جدید در این شهرستان ایجاد می گردد و نگرانی تامین نیروی کار واحدهای تولیدی و فرهنگ کار کردن در اردستان وجود دارد، اضافه نمود: تغییر در فرهنگ کار در شهرستان ضروری است و با فضای کنونی که از اقشار متقاضی کار مشاده می گردد به خصوص قشر جوان که بیشتر تمایل به اشتغال در حوزه اداری و خدماتی دارند تامین این تعداد نیروی کار به سختی خواهد بود.

تاملی با بیان اینکه اگر این اشتغال در شهرستان ایجاد نمی شد معضلات اجتماعی در شهرستان بوجود می آمد، گفت: اگر پیروز به فعال سازی حوزه مالی شویم در سایر بخش ها هم شاهد تحرک، تغییر و تحول خواهیم بود.

304 نفر زن سرپرست خانوار در اردستان هستند

رییس اداره بهزیستی اردستان نیز با بیان اینکه 304 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند، گفت: 60 درصد این افراد بالای 60 سال سن دارند و 104 نفر 35 تا 60 ساله هستند.

محمدعلی مطلب زاده اضافه نمود: علاوه بر پرداخت تسهیلات در زمینه ایجاد اشتغال و توانمند سازی افراد، آموزش های خانواده، مهارت زندگی و فرزند پروری نیز به این افراد داده شده است.

وی گفت: به طور تقریبی شمار زنان سرپرست خانوار بهزیستی ثابت بوده و با خارج شدن افرادی، به طور مجدد افراد جدیدی زیر پوشش قرار گرفته اند.

4 واحد مسکونی معلولان در اردستان افتتاح می گردد

فرماندار اردستان گفت: چهار واحد مسکونی ویژه خانواده های 2 معلول و بالاتر شهرستان در روز عید فطر افتتاح می گردد.

حمیدرضا تاملی روز شنبه در نشست کارگروه شورای مسکن اردستان اضافه نمود: برای ساخت این چهار واحد مسکونی تا به امروز 950 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: 14 واحد دیگر ویژه محرومان نیز در دست ساخت است و تا به امروز با صرف 500 میلیون تومان، 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته وی، یک فقره تسهیلات 50 میلیون تومانی برای هر واحد در نظر گرفته شده، افراد به بانک عامل معرفی شدند اما هنوز مراحل اداری آن به خاتمه نرسیده و برای ادامه کار به اعتباری افزون بر 2 و نیم میلیارد تومان احتیاج است.

فرماندار اردستان توضیح داد: برای ساخت مسکن محرومان، کمیته امداد تا به امروز برای هر واحد 30 میلیون تومان پرداخت نموده و بقیه تعهد خود را تا خاتمه مراحل اجرای فوندانسیون (پی) پرداخت خواهد نمود؛ از طرفی آورده متقاضیان تا به امروز 390 میلیون تومان بوده که احتیاج است انجمن خیران مسکن ساز و افراد نیکوکار به کمک این افراد بیایند.

ساخت 681 واحد مسکونی در اردستان تعریف شده است

فرماندار اردستان گفت: در بحث ساخت مسکن در مجموع 681 واحد مسکونی در اردستان تعریف شده و مسوولان دستگاه های مربوطه و خدمات رسان از اکنون برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا در حین انجام کار مسئله ای پیش نیاید.

تاملی اضافه نمود: در طرح مسکن محرومان، 320 واحد، طرح اقدام ملی، 40 واحد شامل 21 واحد در شهر اردستان، 11 واحد در زواره و 8 واحد در مهاباد ساخته می گردد، 40 واحد نیز در روستای ونین در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در طرح تفاهم نامه سه هزار واحدی استان، 96 واحد به شهرستان اردستان اختصاص دارد که 86 واحد در روستاها، 6 واحد در اردستان، 2 واحد زواره و سه واحددر مهاباد ساخته می گردد.

فرماندار اردستان اضافه نمود: از مجموع یک هزار و 150 واحد مسکن محرومان استان، مراحل اجرایی 150 واحد سهمیه اردستان در حال پیگیری است، همچنین سهمیه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در طرح نخست چهار واحد مسکونی ویژه خانواده های 2 معلول و بالاتر در عید فطر به بهره برداری می رسد و در طرح دوم 32 واحد شامل 13 واحد در اردستان، 11 واحد در زواره، 4 واحد در مهاباد و 4 واحد در روستاها ساخته می گردد.

تاملی از دستگاه های اداری و خدمات رسان مرتبط با این طرح ها خواست از هم اکنون بفکر تامین امکانات و تجهیزات باشند و پیش بینی های لارم در مورد واگذاری انشعابات مورد احتیاج را بنمایند تا اجرای طرح با مشکل روبرو نگردد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده در مورد ساخت و راه اندازی واحد های صنعتی و کار گاه های تولیدی و افزایش اشتغال گفت: مسکن در اردستان از اهمیت بالایی برخوردار است و کمبود و گرانی آن و نرخ بالای اجاره بها مردم را رنج می دهد و ضروری است هر چه زود تر این واحدها ساخته و در اختیار متفاضیان قرار داده گردد.

فرماندار اردستان تاکید نمود: بهترین کار برای کاهش فشار بر مردم و کاهش قیمت مسکن و اجاره بها ساخت مسکن است که بخشداران در روستاها و اداره های مربوطه در شهرها در این زمینه گام های عملی بردارند.

شهرستان اردستان با افزون بر 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1786

به "خبرنگاران تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار و چند خبر از اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجلیل از زنان کارگر سرپرست خانوار و چند خبر از اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید