خبرنگاران توافق طرف های درگیر در لیبی برای انتخاب اعضای کابینه موقت

به گزارش مجله ابوذریون، تهران - خبرنگاران - نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبی شنبه شب اعلام نمود: طرف های درگیر در لیبی طی مجمع گفت وگوی این کشور بر سر انتخاب کابینه موقت توافق کردند.

خبرنگاران توافق طرف های درگیر در لیبی برای انتخاب اعضای کابینه موقت

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، استفانی ویلیامز گفت: کمیته مشورتی مجمع گفت وگوی لیبی به سازوکاری برای انتخاب اعضای کابینه دست یافته است.

وی اضافه کرد: کمیته مشورتی مجمع گفت وگوی لیبی منافع کشور و ملت را در اولویت نخست قرار داد و به این توافق دست یافت و این بهترین چیزی بود که می شد اتفاق بیافتد.

نماینده آنتونی گوترش با بیان اینکه نقش سازمان ملل متحد تسهیل این گفت وگوهاست، گفت: دوشنبه این هفته درباره این سازوکار در لیبی رأی گیری خواهد شد.

ویلیامز اضافه کرد: انتخابات لیبی در سالگرد استقلال این کشور در 24 دسامبر برگزار می گردد و رأی گیری روز دوشنبه به دلیل شیوع کرونا به صورت تلفنی خواهد بود و مجمع گفت وگوی لیبی درخصوص تصمیم کمیته مشورتی در خصوص سازوکار انتخاب قوه مجریه رأی خواهد داد.

سازمان ملل به منظور حل مناقشه لیبی از سال 2019 میلادی تا به امروز سه نشست در شهر ژنو سوییس با حضور 5 مقام ارشد دولت وفاق ملی و 5 نماینده ارتش شرق این کشور برگزار کرد اما این نشست ها نتیجه قابل ملاحظه ای در پی نداشت و پیشرفت سیاسی این کنفرانس در تونس نیز تا به امروز چشم انداز درخشانی از خود ترسیم نکرده که نشان دهنده دشواری خارج شدن لیبی از درگیری، بعد از یک دهه ناآرامی است.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور وقت این کشور، شاهد تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیاری بوده است.

این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است که از سوی بعضی قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای حمایت می گردد.ا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1587

به "خبرنگاران توافق طرف های درگیر در لیبی برای انتخاب اعضای کابینه موقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توافق طرف های درگیر در لیبی برای انتخاب اعضای کابینه موقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید