خبرنگاران شهردار نیویورک، ترامپ را تهدید به شکایت کرد

به گزارش مجله ابوذریون، تهران- خبرنگاران- بیل دو بلازیو شهردار نیویورک روز سه شنبه دونالد ترامپ را تهدید کرد در صورتی که به برنامه خود برای اعزام نیروهای فدرال به شهرهای آمریکا از جمله نیویورک برای سرکوب اعتراض های ضدنژادپرستی ادامه دهد، او را به دادگاه می کشاند.

خبرنگاران شهردار نیویورک، ترامپ را تهدید به شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیل دو بلازیو شهردار نیویورک در عین حال گفت که رییس جمهوری آمریکا اهل لاف زنی و گنده گویی است و نباید چندان به اظهارات او اهمیت قایل شد.

ترامپ پس از گسترش اعتراض های علیه نژادپرستی در آمریکا، کوشش کرد با صدور فرمانی اجرایی به بهانه حفاظت از بناها و تندیس های تاریخی نیروهای فدرال را به شهرهای مختلف بفرستد تا اعتراض ها را سرکوب نمایند.

اعتراض ها به تبعیض نژادی پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که توسط یک پلیس سفیدپوست خفه شد، بالا گرفته و مردم کوشش می نمایند یادبودها و مجسمه های مربوط به دوران برده داری و جنگ داخلی را از سطح شهرهای آمریکا حذف نمایند.

اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به پنجاه و دومین روز خود می رسد که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس ایالت متحده خشمگین هستند. اگرچه بسیاری از آنها همچنان اصرار به اعتراض صلح آمیز دارند اما تا به امروز در بعضی از شهرها این اعتراضات به خشونت کشیده شده است.

در چند روز گذشته اعتراضات صلح آمیز مردم شهر پورتلند در ایالت اورگان پس از آن به خشونت کشیده شد که دو هفته پیش ماموران فدرال برای سرکوب ناآرامی های مدنی به دستور ترامپ به این شهر اعزام شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1275

به "خبرنگاران شهردار نیویورک، ترامپ را تهدید به شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار نیویورک، ترامپ را تهدید به شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید