خبرنگاران ماموریت سازمان زندان ها اصلاح مجرمین است

به گزارش مجله ابوذریون، تهران - خبرنگاران - رئیس سازمان زندان ها گفت: سازمان زندان ها نه برای تادیب مجرمان است و نه تنبیه؛ بلکه اصلاح مجرمین ماموریت آن است.

خبرنگاران ماموریت سازمان زندان ها اصلاح مجرمین است

به گزارش خبرنگاران از مرکز رسانه قوه قضائیه نشست سراسری مدیران زندان های کشور با هدف تبیین و تشریح نسخه ارتقاء یافته سند تحول قضایی برگزار گردید.

حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها در این نشست که در امروز یکشنبه اول دهه فجر و به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید اظهار کرد: در روز ورود امام (ره) و شروع دهه فجر، تجدید عهد ما با آرمان های ایشان این است که عهد می بندیم کوشش کنیم زندان را به شرایط و آرمان های مدنظر آن بزرگوار برسانیم و در آن نقشه راهی که ایشان ترسیم کردند حرکت کنیم تا هر چه بیشتر و هرچه سریعتر انشالله به مقصود برسیم.

وی تاکید نمود: ماموریت سازمان زندان ها نه تادیب مجرمان است و نه تنبیه، بلکه اصلاح مجرمان ماموریت ماست.

حاج محمدی اضافه کرد: تنبیه و تادیبی که به اصلاح منجر گردد مطلوب و ملاک موفقیت ماست.

رئیس سازمان زندان ها اشاره نمود: از روز اول خدمت در سازمان، ماموریت اصلاح مجرمین و اهتمام به مقوله توسعه اشتغال به عنوان محور اصلاح و تربیت زندانیان را مدنظر داشتیم

وی اضافه کرد: اجرای سند تحول دستور و خواست آقاست تعلل و تردید در راستا اجرای این سند را قبول نداریم و از امروز اعلام میکنیم در کنار اولویت های دوازده گانه که ابلاغ شده است و ملاک و شاخص ارزیابی مدیران استانی است؛ اولویت سیزدهم برای مدیران ستاد سازمان و ملاک ارزیابی ما، اجرای سند تحول است.

در ادامه این نشست، نسخه ارتقاء یافته سند تحول قضایی توسط اصفهانی رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی تشریح و ماموریت های حوزه زندان ها و نحوه عملیاتی نمودن آن مورد بحث و توضیح قرار داده شد.

دکتر صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه نیز در مورد فرآیند تدوین این سند گفت: این سند در پی نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه برمقوله تحول و بر اساس نیازها و مطالبات روز تدوین شده است.

وی اضافه کرد: این جلسه با هدف گفتگو کارشناسی برای عملیاتی نمودن کامل این سند در سازمان زندان ها تشکیل شده است.

شایان ذکر است نسخه ارتقاءیافته سند تحول قضائی به عنوان مبنای عمل قوه قضائیه تا انتهای سال 1402 ابلاغ شده است.

در مقدمه این سند آمده است:بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضائیه دست­یابی به عدالت و رضایت­مندی مردم است. بر این اساس، سند تحول به نحوی تدوین شده است که بر اثر اجرای آن ، این دو پیامد محقق گردد.

در فرآیند نگارش سند تحول قضایی، هفت ماموریت اصلی قوه قضائیه منبعث از تکالیف مشخص شده در قانون اساسی و همچنین سیاست های کلی نظام، مبنای تدوین سند شد. ماموریت های یادشده به این توضیح است:

ماموریت 1- رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل وفصل دعاوی و برطرف خصومات

ماموریت 2- احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی های مشروع

ماموریت 3- نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور

ماموریت 4- کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام

ماموریت 5- پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی

ماموریت 6- اصلاح مجرمان

ماموریت 7- حمایت از حقوق مالکیت اشخاص

لازم به ذکر است دکتر اصفهانی به عنوان مشاور برنامه ریزی سازمان در تدوین بخشنامه پایش نیز نقش موثری داشت که حاج محمدی در این جلسه از کوشش های وی تشکر کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1608

به "خبرنگاران ماموریت سازمان زندان ها اصلاح مجرمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماموریت سازمان زندان ها اصلاح مجرمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید