خبرنگاران پرداخت تسهیلات به بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل باید سرعت گیرد

به گزارش مجله ابوذریون، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در پرداخت تسهیلات و ابلاغ اعتبارات باقی مانده برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیلاب سال گذشته این استان لازم است.

خبرنگاران پرداخت تسهیلات به بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل باید سرعت گیرد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران احمدعلی موهبتی در نشست آنالیز عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیلاب دی سال گذشته اظهارداشت: مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای واحدهای خسارت دیده در سیلاب پارسال 35 هزار و 250 میلیون ریال بوده است.

وی اضافه نمود: این اعتبارات در چهار بخش ساخت واحدهای روستایی و واحد شهری، اعتبارات معیشتی و تعمیری بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم را مهم دانست و تامین نیرو در بانک ها برای سرعت بخشیدن به انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات از سوی بانک های عامل را خواهان شد.

وی ادامه داد: پروژه های بنیاد مسکن با مبلغ حدود چهار هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که حاصل نگاه و توجه ویژه نظام و دولت به مسائل استان در این بخش است.

موهبتی بیان نمود: حدود 70 هزار پرونده در حوزه های مختلف مانند طرح ساماندهی حاشیه نشینی شهری، بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیلاب، مقاوم سازی واحدهای مسکونی و ساخت خانه محرومان در بانک های عامل استان تشکیل شده که این فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی مردم است که باید با تمام توان در زودترین زمان ممکن اجرا گردد.

وی اجرای این پروژه ها را ایجاد عدالت و توجه به اقشار ضعیف جامعه بیان و توضیح داد: تمامی دستگاه ها و افراد باید به دنبال ما شدن باشند زیرا همه موفقیت های بدست آمده در سیستان و بلوچستان حاصل همین یک صدایی ها است که در نهایت مردم از آن بهره مند می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مدت زمان ابلاغ اعتبارات به بانک های عامل استان در یک بازه زمانی مناسب اجرا شده است و بانک ها نیز در این زمینه همکاری خوبی با بنیاد مسکن استان داشته اند.

خلیل منبتی اضافه نمود: تا به امروز 17 هزار و 419 قرارداد در حوزه ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهری و همچنین تعمیر واحدهای مسکونی و حوزه معیشتی در بانک های سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

در این نشست کمبود نیرو بعضی از شعب بانک های عامل در شهرستان های سیستان و بلوچستان، یکی از مسائل این بانک ها در انعقاد، پرداخت تسهیلات و ابلاغ اعتبارات عنوان شده که طبق آن نیروی مورد احتیاج این بانک ها از سایر شعب بانک ها تامین گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1509

به "خبرنگاران پرداخت تسهیلات به بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل باید سرعت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت تسهیلات به بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل باید سرعت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید