خبرنگاران پیشنهاد همکاری عمران خان به هند برای غلبه بر عواقب کرونا

به گزارش مجله ابوذریون، اسلام آباد - خبرنگاران - عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه گفت: این کشور آماده همکاری با هند و یاری برای غلبه بر چالش پیش روی قشر ضعیف ناشی از عواقب شیوع ویروس کووید-19 است.

خبرنگاران پیشنهاد همکاری عمران خان به هند برای غلبه بر عواقب کرونا

جهت دریافت خدمات سقف آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

از زمان گسترش شیوع ویروس کرونا که سیر صعودی آن در منطقه جنوب آسیا به ویژه پاکستان و هند سرعت بیشتری دارد، این اولین باری است که به رغم تشدید تنش ها میان رقبای سنتی شبه قاره، عمران خان پیشنهاد یاری و همکاری به دهلی نو را مطرح می نماید.

نخست وزیر پاکستان امروز در یک پیغام توییتری به گزارش هایی اشاره نمود که مدعی شده اند 34 درصد از خانوارها در سراسر هند بدون دریافت یاری های اضافی در ایام محدودیت هایی کرونایی، قادر به زندن ماندن بیش از یک هفته نخواهند بود.

عمران خان با اشاره به اقدامات دولت پاکستان در اعطای یاری های نقدی به قشر ضعیف این کشور به ارزش 120 میلیارد روپیه در ایام کرونایی و اعمال محدودیت ها جهت مدیریت شیوع این بیماری، از آمادگی خود برای ارائه یاری و اشتراک گذاری تجربه پاکستان به هند اطلاع داد.

وی اضافه کرد: دولت پاکستان ظرف 9 هفته یاری اقتصادی 120 میلیارد روپیه ای را به صورت شفاف به بیش از10 میلیون خانوار منتقل کرد که هدف آن مقابله با عواقب شیوع کووید-19 بر زندگی افراد فقیر بود.

براساس یافته های مشترک متخصصان دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه شیکاگو و مرکز نظارت بر اقتصاد هند مستقر در بمبئی، 84 درصد خانوارهای هندی از زمان اعمال محدودیت های کرونایی متحمل کاهش درآمد ماهانه شدند.

نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که 34 درصد از خانوارها در هند بدون دریافت یاری اضافی (دریافت فوری یاری اقتصادی و موادغذایی) قادر به زنده ماندن بیش از یک هفته نخواهند بود و تنها 30 درصد خانوارها بدون یاری اضافی قادر به زنده ماندن یک ماه یا بیشتر هستند.

شیوع کرونا در پاکستان نیز علاوه بر تبعات سنگین آن بر معیشت و فعالیت های تجاری، زندگی بیش از 150 میلیون نفر از جمله قشر ضعیف این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

عمران خان بیم آن دارد که اگر شیوع کرونا در پاکستان به شکل موثر مدیریت نشود فقر در این کشور بیشتر شده و امید به زندگی میان قشر ضعیف کاهش خواهد یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1121

به "خبرنگاران پیشنهاد همکاری عمران خان به هند برای غلبه بر عواقب کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشنهاد همکاری عمران خان به هند برای غلبه بر عواقب کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید