خبرنگاران 9 هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد

به گزارش مجله ابوذریون، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بیش از 9 هزار و 600 مورد بازرسی طی اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان انجام شد.

خبرنگاران 9 هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد

فرزاد سردارزاده روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در نتیجه این بازرسی های اجرا شده در این ماه 278 فقره پرونده با 308 مورد تخلف احراز شده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده های تخلف تشکیل شده در استان 22 میلیارد و 123 میلیون و 698 هزار ریال بوده است.

سردارزاده از انجام 173 گشت مشترک هم در این ایام خبرداد و گفت: در نتیجه این گشت ها هم 78 مورد تخلف کشف و 78 فقره پرونده به ارزش 658 میلیون و 413 هزار ریال تشکیل شد.

وی گفت: بازرسی های اجرا شده در ماه مبارک رمضان حول محور کالاهای اساسی هم چون برنج، قند وشکر، لبنیات، حبوبات، پروتئین، میوه و تره بار، خشکبار و نانوایی ها بود.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: 493 مورد گزارش مردمی هم در این ایام دریافت شد که از این تعداد 391 مورد به صورت تلفنی، حضوری و کتبی بوده و 102 مورد هم توسط ناظران افتخاری اعلام شده است.

سردارزاده اضافه کرد: از مجموع گزارش های مردمی 87 مورد تخلف احراز شده و مابقی یا به مصالحه انجامیده یا تخلف احراز نشده است.

سامانه تلفنی 124 بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، نقدها، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

حدود 65 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای تشکیل داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1180

به "خبرنگاران 9 هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید