خروج میلیاردها دلار سرمایه انگلیس به خاطر ترس از برگزیت

به گزارش مجله ابوذریون، ترس از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، به شدت سرمایه گذاران را ترسانده و در هفته های اخیر، بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه از بریتانیا خارج شده است.

خروج میلیاردها دلار سرمایه انگلیس به خاطر ترس از برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش فایننشال تایمز، خروج سرمایه از انگلیس بعد از آن شدت گرفت که ترزا می، نخست وزیر پیشین بریتانیا اعلام نمود، به خاطر ناکامی در به خاتمه رساندن برگزیت، استفعا می دهد. بلافاصله بعد از اعلام ترزا می و تقویت احتمال روی کار آمدن بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی، روند خروج سرمایه هم از انتهای ماه مه شدت گرفت.

براساس آمار ای پی اف آر که یک نهاد تامین آمار در بریتانیاست، از آن موقع 4.2میلیارد دلار از صندوق های سرمایه گذاری خارج شده است. از زمان رفراندوم برگزیت در سال2016، نزدیک به 30میلیارد دلار سرمایه از انگلیس خارج شده است.

نیل دواین، استراتژیست ارشد در شرکت سرمایه گذاری جهانی آلیانتس گفته است که بازارهای بریتانیا دیگر جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد و صحبت های هیجانی بوریس جانسون هم نمی تواند شرایط را تغییر دهد؛ بوریس باید اول مسئله برگزیت را حل نماید. تا زمانی که این مسئله حل نشود، شرایط همینطور باقی خواهد ماند.

چشم انداز برگزیت بدون توافق، همچنین ضربه سنگینی به بازار مستغلات در انگلیس زده است. باویک پارک تحلیلگر بازار در این باره گفته است: با انتصاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر، احتمال برگزیت سخت بیشتر و همین باعث شده است تا سرمایه گذاران بیشتری از بازار مستغلات انگلیس بیرون بروند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 354

به "خروج میلیاردها دلار سرمایه انگلیس به خاطر ترس از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج میلیاردها دلار سرمایه انگلیس به خاطر ترس از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید