خلاقیت و تدبیر هنرمندان روزنه های امید را در شرایط کرونا گشود

به گزارش مجله ابوذریون، قادر آشنا مدیرکل هنر های نمایشی در پیامی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر خلاقیت و تدبیر هنرمندان را گشاینده روزنه ­های امید در شرایط کرونا دانست.

خلاقیت و تدبیر هنرمندان روزنه های امید را در شرایط کرونا گشود

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیغامی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در آستانه برگزاری این رویداد تئاتری نوشت:

سال سختی بود؛ سخت برای دنیا و بی تردید سخت برای تئاتر و اهالی شریفش. یک رخداد نامبارک، نظم و نظام دنیا را به هم ریخت و بسیاری از قواعد فردی و اجتماعی را دگرگون کرد. چیزی شبیه رخ دادن یک درام؛ به هم خوردن نظم جاری و به وجود آمدن بحران!

در این میان بسیاری از فعالیت­ های اجتماعی، محدود و یا حتی متوقف شدند. اجراهای نمایشی در سراسر دنیا تعطیل شدند؛ اما زندگی جاری بود و انسان به دنبال ره یافت ­ها و ایده­ های نوین و کارآمد برای مواجهه و مقابله با این بحران و گره.

به ناچار رویکردها دیگرگونه شد تا جریان خلق هنری و ارتباط با مخاطب، به توقف طولانی نرسد. فضای مجازی و تکنولوژی های نوین به خدمت گرفته شدند تا ضمن حفظ سلامت و امنیت هنرمندان و مخاطبان، رشته­ های خلق و تبادل معنی و پیغام و زیبایی قطع نشوند.

گرچه در این موقعیت ناگزیر، بخش بنیادین تئاتر که همانا مواجهه و ارتباط زنده و پویا بین هنرمندان و مخاطب است، دچار خدشه شد؛ اما از خلال خلاقیت و تدبیر هنرمندان، روزنه­ های امید کماکان گگردده ماند. این رخداد دنیای با تمام نامبارکی هایش، بعضی بدیهیات را مجدداً برای دنیا برجسته کرد چنان که گویی غبار غفلت سالیان بر آن ها نشسته باشد: ارتباط، خانواده، معیشت و ...؛ گویی چنین تلنگری باید دنیا را به خود می­ آورد که زندگی با تمام روال عادی و شاید تکراری خودش، واجد بسیاری نعمت ­هاست. از بوسه بی دریغ فرزند بر دستان و گونه­ مادر و پدر خویش، تا تماشای یک تئاتر در یک تماشاخانه. امید که پس از فرو نشستن این طوفان که به لطف پروردگار هرچه زودتر میسر گردد، دنیا زیبایی­ هایش را بیشتر پاس بدارد.

در چنین روزگاری بی شک، حضور و هنرآفرینی هنرمندان شریف خانواده تئاتر ایران، قابل ستایش است. امید که سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر، تبلور درخشانی از هنر ایرانی و توان و خلاقیت گران سنگ هنرمندان سراسر کشور باشد.

صادقانه همت و کوشش ارزشمند تمام هنرمندان، گروه­ های نمایشی، همکاران و دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری را ارج می­ نهم و از پروردگار مهربان برای تمامی عزیزان سربلندی و پیروزی آرزومندم.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه 11 تا 20 بهمن برگزار می گردد. نشانی سایت این جشنواره www.fitf.ir است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1601

به "خلاقیت و تدبیر هنرمندان روزنه های امید را در شرایط کرونا گشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاقیت و تدبیر هنرمندان روزنه های امید را در شرایط کرونا گشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید