دامنه نوسان بورس در سال 1400 چگونه است؟

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، هرچند در روزهای پایانی سال 99 تصمیماتی برای افزایش دامنه نوسان بورس گرفته شد اما هنوز این تصمیمات شکل اجرایی به خود نگرفته و فعلا در سال 1400 دامنه نوسان همان منفی 2 تا مثبت 6 خواهد بود. اما جزئیات آخرین تصمیمات چه بوده است؟

دامنه نوسان بورس در سال 1400 چگونه است؟

پس از خاتمه جلسه 26 اسفند سال 99 اعلام شد که برای دامنه نوسان بورس تصمیمات جدیدی گرفته شده اما هیچ کدام از این تصمیمات قرار نیست به صورت آنی اجرا گردد.

آن طور که ایرنا گزارش داده، محمدعلی دهقان، سخنگوی شورای عالی بورس، گفته است: بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا نهاده شد؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می گردد و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان ، فرهنگ سازی و ترویج روش های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام گردد.

وی اعلام نمود: با این سه سیاست کلی، مشخص عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع بندی ها در روزهای بعدی انجام و نظرات صاحبنظران و کارشناسان نهادهای اقتصادی اخذ می گردد تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد.

پیش از آن نیز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه دست کاری قیمتی در بورس صحت ندارد، گفت: دامنه نوسان باید بازتر از آن چیزی باشد که اکنون هست، چرا که کارایی بازار این را حکم می نماید.

دهقان دهنوی با بیان اینکه هر چقدر دامنه نوسان محدود گردد، نقدشوندگی محدود می گردد، گفت: سازمان بورس درصدد است یاری کند تا نقدشوندگی بازار بالا رود. در ابتدای سال جاری به خاطر اینکه فرایند صعودی شدیدی در بازار سرمایه وجود داشت، نصاب صندوق های سرمایه گذاری و سقف سهام آنها را تغییر داده ایم.

بدین ترتیب به نظر می رسد هرچند تصمیم آنی برای بازار سهام گرفته نشده اما در آینده احتمالا تصمیمات 26 اسفند ماه به تدریج شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1715

به "دامنه نوسان بورس در سال 1400 چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامنه نوسان بورس در سال 1400 چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید