درخواست چین از آمریکا برای بازگشت به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش مجله ابوذریون، چین خاطرنشان کرد از بازگشت ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی (WHO) استقبال می نماید و امیدوار است که واشنگتن یک نگرش جدی، شفاف و مسئولیت پذیر در برابر این سازمان داشته باشد تا به همکاری های بین المللی در زمینه مقابله با ویروس کرونا یاری کند.

درخواست چین از آمریکا برای بازگشت به سازمان بهداشت جهانی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از سی. جی. تی. ان تلویزیون دنیای چین، در بیانیه سفارت چین در آمریکا که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: سازمان بهداشت دنیای یک سازمان معتبر و چند جانبه بین المللی در زمینه بهداشت است نه یک سازمان تفریحی که در آن به راحتی وارد و خارج شد.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که اقدامات اخیر ایالات متحده به شدت موسسات چندجانبه را تضعیف نموده و به همکاری بین المللی در زمینه مقابله با ویروس کرونا لطمه زده است.

چین در این بیانیه ایالات متحده را ترغیب نموده است تا به جای اتهام زدن به دیگران، مسئولیت خود را در این سازمان در بالاترین سطح استاندارد با نگرشی جدی، شفاف و مسئولیت پذیر حفظ کند.

این بیانیه از ایالات متحده خواسته است تا با اقدامات واقعی از کار سازمان بهداشت دنیای حمایت نموده و در مبارزه دنیای با ویروس کرونا یاری شایسته کند.

ایالات متحده تیرماه امسال به طور رسمی اعلام نمود که از سازمان بهداشت دنیای خارج می گردد این خروج تا تیر سال آینده اعمال نمی گردد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در دنیا، دولت امریکا به ویژه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور، چین را عامل اصلی شیوع این ویروس معرفی کرد و از اینکه سازمان بهداشت دنیای پکن را به این دلیل محکوم نمی کند تهدید کرد از این نهاد بین المللی خارج خواهد شد و یاری های کشورش را نیز به سازمان بهداشت دنیای قطع خواهد نمود.

اما با پیروزی جو بایدن رییس جمهوری دموکرات آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، وی با امضای یک دستور اجرایی بازگشت به سازمان دنیای بهداشت را امضا کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1649

به "درخواست چین از آمریکا برای بازگشت به سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از آمریکا برای بازگشت به سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید