دومین رمان وحید یامین پور به بازار می آید

به گزارش مجله ابوذریون، بزودی دومین رمان وحید یامین پور با عنوان ارتداد از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می گردد.

دومین رمان وحید یامین پور به بازار می آید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به زودی دومین رمان وحید یامین پور با عنوان ارتداد از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می گردد.

بر اساس این گزارش، این اثر که یک عاشقانه سیاسی از یامین پور است که پس از نخل و نارنج روانه بازار کتاب می گردد تا این بار یک مسئله سیاسی موضوع کتاب وی باشد.

یامین پور در نخستین رمان خود سراغ زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری رفت که این اثر توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

اثرگذاری شیخ مرتضی انصاری بر جریان فقه شیعه مشهور است و کوشش مثال زدنی و ستودنی او در تربیت شاگردانی که ساختار علمی دین را قوت بخشیدند و شاگردان آن ها بعدها جهان را تکان دادند بر همه معین است. شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ سازی در خاورمیانه شدند؛ به عنوان نمونه میرزا محمدحسن شیرازی عهده دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرابخواند. پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب 100 ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری نمایند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کردند.

جدیدترین رمان این نویسنده ارتداد نام دارد که در حدود 250 صفحه بوده و از سوی سوره مهر منتشر خواهد شد. این اثر در سه بخش حیرت، ارتداد و رجعت نوشته شده است.

بخش هایی از تاره ترین اثر این نویسنده را بخوانید؛

بلا را ما انتخاب نمی کنیم. بلا غالباً خودش سرزده می آید و ماهیچه های کرخت و خواب آلود تاریخ را به تحرک وا می دارد. بلا می آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه ای که همگان در شهری پرپیچ وخم و خاموش گم وگور شده اند و بی مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می خورند، فتنه ای جرقه می زند و وقت و هنگامه ای تجلی می کند تا چشم ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.

فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیرورو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و راهنمایی شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار

ـ پس تاریخ خیلی هم تنبل نیست. پدیده ها سریع تر از تصور ما رخ می دهند...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 828

به "دومین رمان وحید یامین پور به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین رمان وحید یامین پور به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید