دیدار ابراهیمی ترکمان با رئیس بنیاد صلح ساساکاوا

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز آدینه 19 بهمن ماه با نوبوئو تاناکا رئیس بنیاد صلح ساساکاوا دیدار کرد و در مورد توسعه همکاری ها به ویژه در اجرای نشست های تخصصی، شروع گفتگوهای فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به بحث و گفتگو پرداخت.

دیدار ابراهیمی ترکمان با رئیس بنیاد صلح ساساکاوا

ابراهیمی در ابتدای این دیدار که رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، دیوسالار رایزن فرهنگی و بنی هاشمی رایزن علمی سفارت کشورمان در ژاپن نیز حضور داشتند با اشاره به صندلی مهم بنیاد صلح ساساکاوا از یک سو و حوزه فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دنیا گفت : این دو مجموعه می توانند در راستای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و نشست های تخصصی اقدامات جدی را به عمل آوردند و آمادگی این که در این زمینه همکاری مشترک و منسجم عملیاتی شود وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه توضیح داد: در شرایط امروز، مهمترین راه حل برای برون رفت از مسائل و بحران های عرصه بین المللی، تبادل نظر و ایجاد شناخت بهتر و دقیق تر از اشتراکات فرهنگی میان ملت هاست و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا کنون بیش از 100 تبادل نظری دینی و فرهنگی را با کشورهای مختلف به انجام رسانیده است و امیدواریم برگزاری اولین دور تبادل نظرهای ایران و ژاپن در شهر ایسه هم بتواند زمینه شناخت هر چه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ژاپن را فراهم آورد و این گونه برنامه ها و نشست ها در زمینه های مختلف ادامه یابد.

وی به تاثیرگذاری شخصیت های مهم در روابط دو کشور در ایران و ژاپم هم اشاره نمود و تاکید کرد: ایران و ژاپن روابطی تاریخی و طولانی را تجربه می نمایند که نقش اندیشمندان و فرهیختگان دو طرف در توسعه این روابط بسیار قابل توجه و مهم می باشد و باید کوشش کرد تا با ارتباطات بیشتر اهالی فکر و فرهنگ دو کشور بزرگ ایران و ژاپن، در زمینه شناخت هر چه بیتشر گام برداشت.

ابوذر ابراهیمی ترکمان به توسعه فعالیت های فرهنگی هم اشاره و اظهار امیدواری کرد با توجه به شناخت و اهمیتی که سفیر محترم ایران در ژاپن و اهتمامی که به موضوعات فرهنگی در روابط دو کشور وجود دارد روز به روز شاهد توسعه و تعمیق همکاری های فیمابین باشیم.

تاناکا هم ضمن خیر مقدم به صندلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره و گفت: بسیار خوشحال هستیم که با راهنمایی شما این مجموعه مهم به فعالیت های ارزشمند خود و تعمیق روابط اقدام می کند و من همیشه در مورد فرهنگ و تمدن ایران سخن گفته ام و امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی های لازم در مورد اجرای برنامه های فرهنگی را عملیاتی نمائیم.

رئیس بنیاد صلح ساساکاوا همچنین به اهمیت تبادل نظرهای فرهنگی پرداخت و گفت: تبادل نظرهای فرهنگی از اهمیت ویژه و فوق العاده ای برخوردار است و باید زمینه های لازم را فراهم نمود.

در ادامه این دیدار رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن هم با اشاره به روابط بسیار خوب و تاریخی دو کشور گفت: بسیار خوشحالیم که دکتر ابراهیمی به منظور پیگیری توسعه همکاری ها به ژاپن سفر کرده اند و شخصیت برجسته، فعال و متخصص در امور فرهنگی هستند و با توجه به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

وی با تاکید بر این که بنیاد صلح ساساکاوا در زمینه توسعه همکاری های فرهنگی میان ایران و ژاپن بسیار موثر عمل کرده است نیز اضافه کرد: تبادل نظر پدید آورنده صلح و استمرار و تداوم آن باعث قوام صلح می شود و به نظر می رسد همکاری های مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد صلح ساساکاوا برای شکل دادن به اولین دور تبادل نظرهای فرهنگی ایران و ژاپن بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.

ابراهیمی ترکمان به منظور افتتاح و شرکت در اولین دور تبادل نظری دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد شروع روابط رسمی دو کشور، به ژاپن سفر کرده است و علاوه بر این دیدار، با ساواکا هانیو رئیس کتابخانه ملی مجلس ژاپن، شی میزو رئیس دانشگاه کوگاکان دیدار و با تعدادی از ایران شناسان و اسلام شناسان در محل اقامتگاه سفارت کشورمان نیز شرکت کرده و با آنان در فضایی صمیمانه به تبادل نظر نشست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 155

به "دیدار ابراهیمی ترکمان با رئیس بنیاد صلح ساساکاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ابراهیمی ترکمان با رئیس بنیاد صلح ساساکاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید