ملاقات شنکر با مقامات بغداد و اذعان به نقش مهم مرجعیت در عراق

به گزارش مجله ابوذریون، سفارت آمریکا در بغداد اظهار داشت که معاون وزیر خارجه ایالات متحده در سفر روز گذشته خود به بغداد با روسای قوای سه گانه عراق درباره اوضاع عراق گفت وگو نموده است.

ملاقات شنکر با مقامات بغداد و اذعان به نقش مهم مرجعیت در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت آمریکا در بغداد روز چهارشنبه از جزئیات سفر دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به بغداد اطلاع داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر سخنگوی رسمی سفارت آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود: دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا روز هجدهم فوریه(سه شنبه 29بهمن ماه) در سفری رسمی و به منظور آنالیز روابط میان آمریکا و عراق به بغداد سفر کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: شنکر در ملاقات با هر کدام از روسای قوای سه گانه عراق شامل عادل عبدالمهدی نخست وزیر، برهم صالح رئیس جمهور و محمد الحلبوسی رئیس مجلس بر اهمیت رابطه میان آمریکا و عراق و همکاری مستمر برای حمایت از عراقی توسعه یافته، باثبات و دموکراتیک تاکید نمود.

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا معاون وزیر خارجه این کشور آنچه را حملات بی وقفه علیه معترضان مسالمت جو خواند محکوم نموده و گفته است که این معترضان حق دموکراتیک خود را در آزادی و اصلاح سیاسی و مالی امور عراق مطالبه می نمایند.

شنکر ضمن اعلام حمایت از حق دموکراتیک شهروندان عراقی در آزادی بیان و برگزاری تجمع های مسالمت آمیز از دولت عراق خواست که به وقوع رفتارهای مجرمانه علیه معترضان خاتمه داده و مجرمان را به دست عدالت سپارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا بر احترام کشورش به نقش مهم و دیرینه مرجعیت در عراق تاکید نمود.

شنکر همچنین بر مشارکت قوی آمریکا با نیروهای امنیتی عراق برای آنچه صیانت از حاکمیت عراق و یاری به تحقق هدف مشترک آنهادر شکست گروه های تروریستی نظیر داعش تاکید نمود.

مقاماتی عراقی معتقدند بعضی از فعالینی که هرج و مرج در عراق ایجاد می نمایند، از داخل سفارت ایالات متحده مدیریت می شوند و این سفارتخانه به محل و پناهگاهی برای انجام فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی تبدیل شده است.

سفارت آمریکا طی هفته های گذشته با صدور بیانیه هایی در امور داخلی عراق دخالت نموده است که این مسئله واکنش احزاب سیاسی و گروه های مردمی را در پی داشته است. این سفارتخانه، بزرگترین سفارتخانه جهان است و هزاران کارمند در خود جای داده است.

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر 98) شروع شده است و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه و تعهد وی به اصلاح امور هنوز عده ای از معترضان خیابان ها را ترک نکردند.

دولت بغداد از زمان شروع تظاهرات در این کشور تا به امروز همیشه بر حق معترضان برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز تاکید نموده، اما درباره هرگونه خشونت و خرابکاری هشدار داده است.

با این حال از زمان شروع تظاهرات تا به امروز تحرکات مشکوکی از سوی بعضی افراد ناشناس و نفوذی در میان معترضان انجام می گردد که روابط بعضی از آنها با حزب منحل شده بعث و سفارت آمریکا روشن شده است و سعی دارند به وسیله اعمال پروژه کشته سازی و ایجاد هرج و مرج اوضاع عراق و نظام آن را به بی ثباتی سوق دهند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 906

به "ملاقات شنکر با مقامات بغداد و اذعان به نقش مهم مرجعیت در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات شنکر با مقامات بغداد و اذعان به نقش مهم مرجعیت در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید