راهپیمایی گسترده مردم سنگاپور در اعتراض به سیاست های دولت

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران : هزاران نفر از مردم سنگاپور در اعتراض به شکاف طبقاتی، سیاست های مهاجرتی و طرح دولت برای افزایش 30 درصدی جمعیت این کشور راهپیمایی بزرگی را برگزار کردند.

راهپیمایی گسترده مردم سنگاپور در اعتراض به سیاست های دولت

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ حداقل 4 هزار نفر از مردم سنگاپور در یکی از بزرگترین اعتراضات داخلی در این کشور شرکت کردند که هدف اصلی از برگزاری این راهپیمایی مخالفت با طرح دولت سنگاپور برای افزایش جمعیت، اصلاح سیاست های مهاجرتی و گسترش شکاف درآمدی بوده است.

یکی از برگزار نمایندگان اصلی این راهپیمایی در این رابطه تاکید نمود، برپایی این تظاهرات اعتراض آمیز نشانگر این واقعیت است که مردم سنگاپور از طرح افزایش جمعیت راضی نیستند. این طرح هشتم فوریه به تصویب نهایی مجلس این کشور رسیده است.

وی توضیح داد، مردم سنگاپور با برپایی این راهپیمایی از دولت خواسته اند تا در سیاست افزایش جمعیت، تجدید نظر کند. مجلس سنگاپور هفته گذشته طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن جمعیت این کشور از 5.3 میلیون نفر کنونی تا سال 2030 میلادی 30 درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از 6.9 میلیون نفر خواهد رسید.

اجرای این طرح موجب افزایش هجوم کارگران خارجی به سنگاپور خواهد شد تا نرخ پایین زاد و ولد در این کشور جبران گردد. منتقدین این طرح بر این باورند که جمعیت سنگاپور همین الان نیز بسیار زیاد است.

بریجت ولش استاد دانشگاه مدیریت سنگاپور در این رابطه تاکید نمود، من فکر می کنم مردم سنگاپور نگران این مساله هستند که مقام های دولت سنگاپور آن قدر که بر افزایش رشد جمعیت تاکید دارند بر ارتقای سطح رفاه مالی و تامین اجتماعی مردم تاکید نمی نمایند.

سنگاپور جزیره ای با 714 کیلومتر مربع وسعت، یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا با درآمد سرانه 50 هزار دلار در سال به شمار می رود. رشد فزاینده شکاف درآمدی در سنگاپور به یکی از نگرانی های مهم مردم این کشور تبدیل شده است.

بسیاری از مردم سنگاپور برای دستیابی به درآمد ماهیانه 3300 دلاری با چالش ها و مسائل زیادی روبرو هستند. قیمت مسکن در سنگاپور در ده سال اخیر دو برابر افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 278

به "راهپیمایی گسترده مردم سنگاپور در اعتراض به سیاست های دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی گسترده مردم سنگاپور در اعتراض به سیاست های دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید