روحانی: آزادراه تهران-شمال نمایش قدرت مهندسان ایرانی است ، بازدید رئیس جمهور از جهت آزادراه

به گزارش مجله ابوذریون، منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر و ارزش اقتصادی 10 هزار میلیارد تومان، طی مراسمی به طور رسمی و با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری نهاده شد.

روحانی: آزادراه تهران-شمال نمایش قدرت مهندسان ایرانی است ، بازدید رئیس جمهور از جهت آزادراه

به گزارش گروه سیاسی مجله ابوذریون، حسن روحانی صبح سه شنبه با حضور در محل احداث منطقه یک آزادراه تهران-شمال، ضمن صدور دستور بهره برداری رسمی از این طرح، با شرح مسوولان و مهندسان اجرای این پروژه در جریان فرایند مطالعات و ساخت آن و مزیت های استفاده از آن در راستای رفاه بیشتر مردم، نهاده شد.

روحانی هنگام صدور دستور بهره برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و پرده برداری از لوح یادمان افتتاح این پروژه، گفت: به میمنت و مبارکی آغاز ماه مبارک رجب و روز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) منطقه یک بسیار مهم شمال از تهران تا سه راه شهرستانک که در واقع نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است را افتتاح می کنیم.

رئیس جمهور همچنین از بخشی از جهت این آزادراه و چگونگی حفر تونل ها و احداث پل ها در این طرح بازدید کرد.

به گفته مسئولان اجرای این طرح، این جهت آزادراهی جزو محور های دارای استاندارد و ایمنی بالا است که نمونه آن در غرب آسیا وجود ندارد؛ وجود تونل های طویل با استاندارد بالا، جت فن های پیشرفته، تونل های دسترسی، پل های خاص و روکش بتنی از ویژگی های خاص منطقه یک آزادراه تهران - شمال است که همه به دست طراحان و شرکت های ایرانی اجرا شده است.

جهت آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت آغاز و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور نموده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4970 متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن 32 کیلومتر است، باعث می شود جهت فعلی تهران-کرج-چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه تر شود.

این جهت در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می شود.

ایجاد بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب، توسعه و رونق مالی و اجتماعی استان های شمالی، بهبود شبکه حمل و نقل منطقه، احداث راهی سریع، کوتاه و ایمن بین پایتخت و شمال کشور، تسهیل و روان سازی ترافیک بین استان های تهران و البرز و کریدور شرقی- غربی کشور از اهداف اجرای این طرح مهم در حوزه راهسازی کشور عنوان شده است.

همچنین حفاری بلندترین تونل جاده ای کشور به طول 4970 متر، رکورد اجرای بیشترین حجم عملیات حفاری تونل ها در زیرساخت های حمل و نقل کشور، رکورد اجرای بیشترین حجم لاینینگ تونل ها به طور همزمان، اجرای دیوار های شیت پایل (شمع پایه) به طول 2.5 کیلومتر، اجرای چند رشته تونل به صورت ترکیبی دو قوسی و مجزا به طور همزمان، اجرای سقف دوم برای سیستم تهویه و اطفاء حریق در تونل تالون، طراحی معماری و منظرآرایی جهت آزادراه با استفاده از تجربیات مشاورین داخلی و خارجی، بهره گیری از سامانه تهویه نیمه عرضی در تونل تالون، بهره گیری از فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض ETC، بهره مندی از سیستم SCADA برای کل جهت (سامانه گردآوری، نظارت، پردازش و کنترل هوشمند اطلاعات) بهره مندی از سیستم CMA یخ زدایی جهت، بهره مندی از سامانه هوشمند کنترل و نظارت ترافیکی و پوشش رینگ فیبر نوری در کل جهت از موفقیت ها و دستاورد های اجرای طرح آزادراه تهران- شمال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 945

به "روحانی: آزادراه تهران-شمال نمایش قدرت مهندسان ایرانی است ، بازدید رئیس جمهور از جهت آزادراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: آزادراه تهران-شمال نمایش قدرت مهندسان ایرانی است ، بازدید رئیس جمهور از جهت آزادراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید