روحانی: هدف اصلی بودجه 1400 قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس جمهور با تشریح چارچوب تدوین بودجه سال آینده، به پایان رساندن بخش مهمی از پروژه های عمرانی در برنامه بودجه سال 1400 را زمینه مناسبی برای تدوین برنامه هفتم توسعه دانست.

روحانی: هدف اصلی بودجه 1400 قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه ستاد هماهنگی مالی، درباره چارچوب بودجة سال 1400 کل کشور گفت: هدف اصلی بودجه سال 1400 بر کاهش هزینه ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی گری های دولت، توسعة دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، رونق و جهش فراوری و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پایدار شده است.

رئیس جمهور اضافه نمود: لایحه بودجه سال 1400 در چارچوب برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، با رویکرد های رشد بلندمدت به وسیله تمرکز بر صادرات غیرنفتی، مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی مالی آن، تسریع در تکمیل طرح های تملک دارایی های فراوری، تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت کالا های اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی ـ خصوصی تدوین خواهد شد.

روحانی گفت: بودجه دستگاه ها باید فرصت های جدید و منابع جدید درآمدی غیرمتکی به نفت برای کشور ایجاد نماید، بدون اینکه موجب به هم خوردگی تعادل قیمت کالا ها و خدمات در همان بخش یا سایر بخش ها و دستگاه ها گردد. همچنین چالش های پیش روی کشور را که با بودجه در ارتباط است حل نماید و موجب تسهیل فرآیند اجرایی بودجه گردد.

رئیس جمهور توضیح داد: تقویت و حمایت از فراوریات و ساخت داخل و تمرکز بر سیاست توسعه صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی با تأکید خاص بر کشور های همسایه و اوراسیا و ایجاد روابط بلندمدت تجاری و کاهش تعرفه ها در توافقات دو یا چندجانبه بین المللی از اصلی ترین ابزار ها برای مقابله با تحریم ها هدف گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1465

به "روحانی: هدف اصلی بودجه 1400 قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: هدف اصلی بودجه 1400 قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید