روزنامه آمریکایی: مقامات واشنگتن درباره جنگ افغانستان دروغ می گویند

به گزارش مجله ابوذریون، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مقامات واشنگتن را به دروغگویی درباره کسب موفقیت های نیروهای آمریکایی در جنگ افغانستان متهم کرد.

روزنامه آمریکایی: مقامات واشنگتن درباره جنگ افغانستان دروغ می گویند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نیویورک تایمز در شماره های اخیر خود با انتشار مقاله ای به شرایط حضور نظامی آمریکا در افغانستان پرداخته است.

این روزنامه می نویسد: مقامات آمریکایی از سال های گذشته بدین سو با استفاده از رسانه ها، ادعاهای دروغ و امیدوار نماینده ای را مبنی بر موفقیت های نیروهای آمریکایی در افغانستان مطرح می نمایند.

نیویورک تایمز جنگ افغانستان را با جنگ ویتنام مقایسه می نماید و می نویسد که مخفی کاری درباره جنگ ویتنام باعث شد تا مردم آمریکا اعتماد خود را نسبت به مقامات واشنگتن از دست بدهند.

به نوشته این روزنامه، آنطور که در سال های اخیر به نظر می رسد جنگ افغانستان پایانی نخواهد داشت.

جان سپکو بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نیز می گوید، مقامات آمریکایی برای مردم این کشور درباره افغانستان بطور دائم دروغ گفته اند.

در این باره نشریه فدرالیست چاپ آمریکا نیز می نویسد: آمریکا با صرف هزینه ای بالغ بر یک تریلیون دلار، قربانی شدن بیش از دوهزار سرباز و معلولیت 20 هزار زن و مرد در افغانستان به دنبال آن بود تا این سرزمین ملوک الطوایفی را به کشوری مانند سوئیس تبدیل کند.

فدرالیست تصریح می نماید: با وجود تجارب تاریخی شکست های انگلیس و شوروی سابق در افغانستان، بعضی هنوز به دنبال پیاده کردن ارزش های غربی در این کشور هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 730

به "روزنامه آمریکایی: مقامات واشنگتن درباره جنگ افغانستان دروغ می گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه آمریکایی: مقامات واشنگتن درباره جنگ افغانستان دروغ می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید