روزنامه عمان: غرب به فکر راه چاره رضایت بخش با ایران است، دلایل تمایل غرب به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران:روزنامه عمان چاپ مسقط نوشت: کشورهای غرب بنابر منافع مالی و نیز مسائل داخلی که با آن دست وپنجه نرم می نمایند، تمایلی به شدت مواضع علیه ایران نداشته و به فکر دستیابی به راه چاره رضایت بخش با ایران هستند.

روزنامه عمان: غرب به فکر راه چاره رضایت بخش با ایران است، دلایل تمایل غرب به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه عمان، در شرایطی که کشورهای غربی با مسائل مالی ناشی از بحران مالی روبه رو هستند، به شدت مواضع کنونی و در نتیجه بازگشت به مرحله پیش از توافق مقدماتی با ایران تمایل نداشته و به راه چاره رضایت بخش با ایران گرایش دارند. همچنین بنابر منافع مالی و تمایل شرکتهای غربی به استفاده از قراردادهای تجاری با ایران، غرب به طور کلی تمایلی به شدت مواضع کنونی در قبال پرونده هسته ای ایران تمایل ندارد.

این روزنامه با اشاره به خطر بازگشت تروریست ها از سوریه و عراق به خاک این کشورها که امنیت ملی آنها را تهدید می نماید، نوشت: علاوه بر این کشورهای غربی اکنون به دلیل نفوذ نیروهای افراطی به داخل مرزها، با مسائل داخلی در خاک خود روبه رو هستند، زیرا بسیاری از کسانی که به گروههای افراطی ملحق شده اند، از اتباع کشورهای غربی هستند و چنانچه به کشورهایشان بازگردند علاوه بر اینکه روینمودها و تفکرات افراطی پیدا نموده اند، مهارت های رزمی به دست آورده اند زیرا در سوریه و عراق آموزش دیده اند و به اسرار سلاح های متنوعی که گروههای تندرو در اختیار دارند نیز واقف هستند.

این روزنامه عمانی که به دلیل مذاکرات سه جانبه در مسقط سرمقاله خود را به موضوع هسته ای ایران اختصاص داد در ادامه نوشت: همه این موارد موجب شده است که غرب به فکر راه چاره رضایت بخش با ایران باشد تا با آرامش خاطر به خطری که اکنون در خاک خود با آن روبه رو است، بپردازد و از همه مهم تر اینکه کشورهای غربی اکنون سرگرم حملات هوایی علیه گروههای تکفیری تندرو هستند.

این روزنامه عمانی به بحران های مالی در آمریکا نیز اشاره نمود و گفت : در این میان آمریکا نیز از تاثیر بحران مالی در امان نمانده است اما نکته قابل ملاحظه اینکه یکی از برنامه های تبلیغاتی باراک اوباما هنگام انتخابات ریاست جمهوری کاهش مشارکت کشورش در جنگ های خارجی بود و همین موضوع در به قدرت رسیدن او تاثیرگذار بود، بنابراین وی پس از ریاست جمهوری نیروهای آمریکایی را از عراق و افغانستان خارج کرد.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: همچنین اوباما پس از انتشار اخبار مربوط به استفاده دولت سوریه از سلاح ممنوعه، در استفاده از قدرت نظامی علیه این کشور درنگ نموده و از پیشنهاد روسیه مبنی بر نابودی سلاح شیمیایی سوریه به جای حمله هوایی به این کشور استقبال کرد و این راه چارهی بود که اوباما را از تنگنا نجات داده و سوریه را نیز از احتمال حملات هوایی در امان نگاه داشت.

روزنامه عمانی نوشت: در این میان به استثنای محافظه کاران و لابی های ضد ایرانی در آمریکا، واشنگن به ایجاد تنش جدید با ایران تمایلی ندارد زیرا رویارویی با ایران با سایر جنگ ها متفاوت است چرا که برنامه اتمی ایران و توان واقعی آن برای آمریکا به مثابه معما است.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 375

به "روزنامه عمان: غرب به فکر راه چاره رضایت بخش با ایران است، دلایل تمایل غرب به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه عمان: غرب به فکر راه چاره رضایت بخش با ایران است، دلایل تمایل غرب به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید