زنان باردار پس از 22 هفتگی واکسن بزنند

به گزارش مجله ابوذریون، وزارت بهداشت روسیه در رهنمودهای واکسیناسیون کووید 19 به زنان باردار در معرض خطر توصیه می نماید که پس از هفته 22 علیه کووید 19 واکسینه شوند.

زنان باردار پس از 22 هفتگی واکسن بزنند

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، وزارت بهداشت روسیه در رهنمودهای واکسیناسیون کووید 19 گفت، زنان باردار از گروه های خطرناک باید پس از هفته 22 علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

گروه پرخطر شامل زنان بارداری است که از چاقی، بیماری های مزمن ریوی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و انکولوژیک، بیماری های مزمن کلیه و کبدی رنج می برند.

کارشناسان تأکید می نمایند، واکسن اسپونتیک وی در دوران بارداری باید در مواردی استفاده گردد که منافع قابل انتظار برای مادر بیشتر از خطرات احتمالی برای کودک باشد. به عبارت دیگر، دلایل خوبی برای واکسیناسیون مادران از گروه های پرخطر، از هفته 22 بارداری وجود داشته باشد.در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد واکسن اسپونتیک وی ممکن است تهدیدی برای زنان باردار یا جنین باشد.

به گفته وزارت بهداشت روسیه، طبق گزارش های موجود در خصوص تأثیر واکسن های کووید 19 در بارداری و شرایط های پری ناتال، تا به امروز هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه این واکسن ها (اسپونتیک وی و اسپونتیک لایت) ممکن است تهدیدی برای زنان باردار یا جنین باشد، وجود نداشته است.

در همین حال، آرگ توتولیان، متخصص ویروس شناس آموزشگاه علوم روسیه گفت: واکسیناسیون می تواند به محافظت از زنان باردار در برابر عواقب شدید کووید 19 یاری کند.

متخصص ویروس شناس آموزشگاه علوم روسیه می گوید: در حال حاضر، به طور قطع می توان گفت که واکسیناسیون برای مادران باردار بی خطر است. داده های کافی در خصوص تأثیر واکسیناسیون بر نوزاد در سراسر دنیا جمع شده است. به همین علت ایمن سازی مادران - به طور خاص، واکسیناسیون به موقع مادران باردار - یک فرصت مناسب برای محافظت از آنها است.

این دانشمند گفت: تنها استثناء در این قانون زنانی هستند که به دلایل پزشکی نمی توانند واکسینه شوند.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه گفت، با در نظر گرفتن نتایج مثبت آزمایشات ایمنی پیش بالینی واکسن و داده های جمع آوری شده در خصوص ایمنی و کارآیی آن در طی آزمایشات، کارشناسان تصمیم گرفته اند اجازه استفاده از واکسن اسپونتیک وی را برای زنان باردار صادر نمایند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1862

به "زنان باردار پس از 22 هفتگی واکسن بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان باردار پس از 22 هفتگی واکسن بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید