سال دوم پاندمی کرونا می تواند سخت تر باشد

به گزارش مجله ابوذریون، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نگران این هستند که دومین سال شیوع ویروس کرونا از سال اول سخت تر باشد.

سال دوم پاندمی کرونا می تواند سخت تر باشد

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، به دلیل شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا که به طور محسوسی مسری تر از نوع قبلی این ویروس است، سازمان دنیای بهداشت نشست کمیته اضطراری اش را دو هفته جلو انداخت. اعضای این کمیته درباره شرایط جدید پاندمی رایزنی می نمایند.

دو نوع جهش یافته ویروس کرونا در هفته های اخیر در بریتانیا و آفریقای جنوبی مشاهده شده که قدرت سرایت آنها مشخصا از نوع قبلی بیشتر است. ویروس های جهش یافته در حدود 50 کشور در سراسر دنیا گسترش یافته اند.

همچنین ژاپن روز یکشنبه گذشته از کشف یک ویروس جهش یافته دیگر اطلاع داد که ظاهرا از منطقه آمازون در برزیل منشأ گرفته است. این نوع جدید ویروس کرونا در حال حاضر تحت آنالیز و آزمایش است.

معاون دبیرکل سازمان دنیای بهداشت گفته است به رغم فراوری اولین واکسن ها هنوز راه درازی تا غلبه بر پاندمی کرونا در پیش است.

مایک رایان توضیح داد: با توجه به جنبه های مختلف شیوع ویروس، سال دوم پاندمی ممکن است از سال اول سخت تر باشد.

این ویروس شناس در سازمان دنیای بهداشت هماهنگ نماینده مبارزه با پاندمی کرونا است که مشخصا بر نیم کره شمالی متمرکز است چرا که تا کنون در این منطقه، نوع جهش یافته و مسری تر ویروس بیشتر شایع شده است.

ماریا فن کرکهوف، ویروس شناس دیگر سازمان دنیای بهداشت نیز با اشاره به تعطیلات اخیر کریسمس و سال نوی میلادی گفت: بعد از این تعطیلات در بعضی کشورها شرایط به جای اینکه بهتر گردد بدتر شده است.

ورود کارشناسان سازمان دنیای بهداشت به ووهان

همچنین بعد از چندین روز تأخیر بالاخره ماموریت سازمان دنیای بهداشت برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا در چین شروع شده است.

تیم 10 نفره کارشناسان این نهاد بین المللی روز گذشته (پنج شنبه) وارد کلانشهر ووهان شدند؛ جایی که در سال 2019 اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده بود.

این تحقیقات قرار بود هفته گذشته شروع گردد اما تاخیر در صدور مجوز از طرف دولت چین آن را به تعویق انداخت.

کارشناسان سازمان دنیای بهداشت به دلیل مقررات سختگیرانه دولت چین باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1583

به "سال دوم پاندمی کرونا می تواند سخت تر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال دوم پاندمی کرونا می تواند سخت تر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید